Jen jediný litr benzinu by teoreticky mohl stačit řidiči, který by se vydal na téměř tři tisíce kilometrů dlouhou cestu z Rotterdamu do Atén.
Nejde samozřejmě o klasický automobil, ale prototyp studenstského vozu s doutníkovitým vzhledem.
Takové spotřeby dosáhl tým Microjoule-La Joliverie na městské trati v Rotterdamu při letošním ročníku soutěže Eco Shell Marathon. Jejich vůz vybavený spalovacím motorem ujel v přepočtu 2 980,3 km na energii, kterou má v sobě jediný litr klasického automobilového benzinu.
Celkem letos padlo během klání, kterého se účastnilo 183 týmů z devíti zemí, pět rekordů.
V kategorii městských konceptů dosáhl francouzský tým Polytechniky v Nantes nového rekordu ve třídě elektrických vozidel poháněných bateriemi, a to s hodnotou 145,7 km na 1 kWh. Oproti loňskému roku je to zlepšení o 41,7 km na 1 kWh. „Příští rok se určitě vrátíme a vylepšíme náš letošní rekord," slibuje už nyní vedoucí vítězného týmu Polytechniky Nantes.
V kategorii prototypů francouzský tým SCS Pasquet výsledkem 1 224,1 km/kWh vymazal předchozí rekord pro elektrická vozidla poháněná bateriemi.
Vítězové dalších kategorií:
Prototypy:
Spalovací motory (nafta) IUT GMP Valenciennes (FRA) 1 236,1 km/l
Palivové články Hogeschool van Amsterdam (NED) 342,2 km/kWh
Alternativní pohony (benzín) INSA-UPS (FRA) 2 846,2 km/l
Alternativní pohony (nafta) Getrudiscollege (NED) 314,6 km/l
Městské koncepty:
Spalovací motory (benzín) Warsaw University of Technology (POL) 334,2 km/l
Spalovací motory (nafta) University of Applied Sciences Offenburg (GER) 315,4 km/l
Elektrické baterie Lycee des metiers de l energie dans les systemes automatises (FRA) 376,2 km/kWh
Alternativní pohony (benzín) Technical University of Denmark (DEN) 612.3 km/l