Všechen zisk na pokuty. Analytici spočítali, kolik budou automobilky stát limity CO2

Martin Přibyl Martin Přibyl
22. 1. 2020 6:03
Analytická společnost PA Consulting již pátým rokem vydává svoji detailní předpověď toho, jak se automobilky popasují s limity vypouštěného CO2, které jim předepisuje Evropská unie. Po řadě relativně optimistických let přichází ve chvíli, kdy omezení začínají platit, skutečně drsná analýza. Pokutu za přílišné emise dostanou bez výjimky všichni. A někteří odvedou unii více, než vydělají.

Loňskou analýzu PA Consulting si můžete připomenout zde. Firma vždy odhaduje prodeje jednotlivých značek a jednotlivých tříd, z čehož se snaží předpovědět budoucí situaci na trhu a s ní související průměrné emise oxidu uhličitého.

Foto: BMW

6. BMW (vč. Mini a Rolls-Royce)

Dosažené emise v roce 2018: 123,6 g/km
Odhadované flotilové emise v roce 2021: 110,1 g/km
Limit pro rok 2021: 102,5 g/km
Limit překročen o: 7,6 g/km
Odhadovaná pokuta: 754 milionů eur, 8,3 % zisku před zdaněním (EBIT) za rok 2018

BMW sice patřilo k prvním automobilkám, které na trh uvedly sériový elektromobil, model i3 ale dlouho zůstal v nabídce osamocen. Až letos ho doplní elektrické Mini a SUV iX3 a přidají se tak k široké nabídce plug-in hybridů, které dnes mnichovská značka nabízí téměř v každé modelové řadě. Všechny tyto vozy by podle PA Consulting měly tvořit 15 procent evropských prodejů pro rok 2021.

Aby BMW splnilo cíle pro rok 2025, musí se podíl "bavoráků" do zásuvky ještě zvýšit. K tomu by mělo pomoci i urychlení elektrické strategie - jen do roku 2023 má mít v nabídce 12 elektromobilů a 13 plug-in hybridů.

 

Právě se děje

Další zprávy