Všechen zisk na pokuty. Analytici spočítali, kolik budou automobilky stát limity CO2

Martin Přibyl Martin Přibyl
22. 1. 2020 6:03
Analytická společnost PA Consulting již pátým rokem vydává svoji detailní předpověď toho, jak se automobilky popasují s limity vypouštěného CO2, které jim předepisuje Evropská unie. Po řadě relativně optimistických let přichází ve chvíli, kdy omezení začínají platit, skutečně drsná analýza. Pokutu za přílišné emise dostanou bez výjimky všichni. A někteří odvedou unii více, než vydělají.

Loňskou analýzu PA Consulting si můžete připomenout zde. Firma vždy odhaduje prodeje jednotlivých značek a jednotlivých tříd, z čehož se snaží předpovědět budoucí situaci na trhu a s ní související průměrné emise oxidu uhličitého.

Foto: Ford

7. Ford

Dosažené emise v roce 2018: 122,7 g/km
Odhadované flotilové emise v roce 2021: 112,8 g/km
Limit pro rok 2021: 96,6 g/km
Limit překročen o: 16,2 g/km
Odhadovaná pokuta: 1,46 miliardy eur, 39,0 % zisku před zdaněním (EBIT) za rok 2018

I Fordu v roce 2018 meziročně vzrostly emise oxidu uhličitého. Již dříve analytici odhadovali, že se americké automobilce kvůli jejímu zpoždění s uvedením elektrických modelů nepodaří splnit limity pro rok 2021, podle současných odhadů bude ale situace ještě horší. V roce 2021 budou elektromobily a plug-in hybridy tvořit jen čtyři procenta evropských prodejů.

Automobilka ale plánuje rozšiřování nabídky elektrifikovaných verzí, bude mít vlastní elektrické SUV Mustang Mach-E i elektromodely založené na platformě MEB německého Volkswagenu. Firma kromě toho investuje do výroby hybridních modelů ve španělské Valencii. Celkově má do elektrifikace její nabídky jít mezi roky 2018 a 2022 11 miliard dolarů (250 miliard korun). To by mělo zlepšit výhled Fordu pro rok 2025.

 

Právě se děje

Další zprávy