Vše, co jste nevěděli o emisích CO2 v automobilové dopravě. Mají limity vůbec smysl?

Lukáš Vaverka
6. 2. 2019 15:29
Emise CO2 v automobilové dopravě jsou v Evropě ožehavým tématem. V závěru loňského roku EU schválila striktní zpřísnění pravidel pro rok 2030. Potíže jsou ale už s nejbližším milníkem, hned příští rok budou muset automobilky u nových aut splnit limit, který je při stávajícím vývoji nedosažitelný. Co nás čeká a jaký to bude mít vliv na trh s novými auty?
Foto: Volkswagen

5. Existují nějaké výjimky?

EU obnoví pravidlo tzv. superkreditů, kdy se v prvních třech letech budou auta s emisemi pod 50 g/km započítávat vícekrát. Ve stejném období bude také možné odečíst od emisí takového auta až 7,5 g/km. Tzv. eko inovace, např. stop-start, mohou automobilky nechat certifikovat a snížit si laťku až o 7 g/km. Automobilky s odbytem pod 300 tisíc aut ročně si navíc mohly požádat o individuální nastavení limitů (pod 1000 aut ročně pak žádné limity na CO2 neplatí).

 

Právě se děje

Další zprávy