Lukáš Vaverka
6. 2. 2019 15:29
Emise CO2 v automobilové dopravě jsou v Evropě ožehavým tématem. V závěru loňského roku EU schválila striktní zpřísnění pravidel pro rok 2030. Potíže jsou ale už s nejbližším milníkem, hned příští rok budou muset automobilky u nových aut splnit limit, který je při stávajícím vývoji nedosažitelný. Co nás čeká a jaký to bude mít vliv na trh s novými auty?
10. Má to vůbec smysl?
Snad ano, ale ani ve střednědobém horizontu nová pravidla zásadní zlepšení pravděpodobně nepřinesou. Roční prodej aut v EU podle statistik organizace ACEA odpovídá 5 % celého vozového parku, takže jakákoliv změna beztak nezaručí zázračné snížení celkových emisí automobilové dopravy - která mimochodem představuje jen 12 % celkových emisí CO2 v EU. Individuální doprava je proto především obětním beránkem, kterému se dostává neúměrné pozornosti.