Lukáš Vaverka
6. 2. 2019 15:29
Emise CO2 v automobilové dopravě jsou v Evropě ožehavým tématem. V závěru loňského roku EU schválila striktní zpřísnění pravidel pro rok 2030. Potíže jsou ale už s nejbližším milníkem, hned příští rok budou muset automobilky u nových aut splnit limit, který je při stávajícím vývoji nedosažitelný. Co nás čeká a jaký to bude mít vliv na trh s novými auty?
Jak tato pravidla obhajuje EU?
Evropská komise uvádí, že dosud se každoročně snižovaly ceny nových aut o jedno procento. Splnění limitů pro rok 2020 má v průměru zvýšit náklady na výrobu o 1100 eur (28 tisíc korun), což je dle Komise ospravedlnitelné a zákazníkům se to bohatě vyplatí díky nižší spotřebě. Vedle toho se Komise netají tím, že striktní pravidla mají podpořit rychlejší rozvoj aut do zásuvky - elektromobilů a plug-in hybridů.