Nový Volkswagen Amarok míří do Česka se zajímavou cenou. Proti jaké konkurenci stojí?

Nový Volkswagen Amarok míří na český trh.
Volkswagen zahájil v Česku předprodej nové generace pick-upu Amarok.
Zájemci si musí připravit nejméně 1 052 708 korun včetně DPH.
Základní provedení má 125 kW a šestistupňovou manuální převodovku.
Verze Life má dvoulitr se dvěma turbodmychadly naladěný na 151 kW a vedle manuální může mít i automatickou převodovku. Zobrazit 45 fotografií
Foto: Volkswagen
Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 12. 2022 6:02
Volkswagen spustil v Česku předprodej nové generace Amaroku. Pick-up ve svém druhém vydání vychází z Fordu Ranger, má ale svébytný design a podobně jako modrý ovál přichází i s naftovým šestiválcem. Ceny i s daní startují na 1 052 708 korunách, což je o kousek níže než v případě Rangeru. Někteří konkurenti ale umějí být i levnější.

Druhá generace Volkswagenu Amarok by bez Fordu Ranger nikdy nevznikla, sdílení komponentů ale snížilo výrobní náklady a oba automobily se navzájem i na první pohled docela výrazně odlišují. Viditelné je to hlavně v přední části, kde se Amarok snaží přiblížit dalším modelům VW a má trochu konzervativnější vzezření než Ranger. Ostatně více si o odlišnostech mezi oběma vozy, případně i dojmech z jízdy, můžete přečíst tady.

Na českém trhu se bude Amarok prodávat výhradně jako 5350 mm dlouhý pick-up s dvojitou kabinou, takzvaný Double Cab. Jednoduchá kabina existuje také, ale jen na mimoevropských trzích. Čtvery dveře zvyšují praktičnost uvnitř, jednoduchá kabina ale pořád znamená o něco více místa na korbě. Zájem zákazníků v Evropě ale směřuje ke komfortnějšímu stylu SUV než asketičtějšímu pracantovi.

Nabídka motorů pro český trh čítá výhradně naftové agregáty. Začíná se u dvoulitru TDI se 125 kW a manuální šestistupňovou převodovkou, následuje dvoulitr se dvěma turbodmychadly naladěný na 151 kW, kde už je možné manuál volitelně nahradit desetistupňovým automatem. A na vrcholu potravního řetězce je pak třílitrový naftový šestiválec s výkonem 177 kW a standardním desetistupňovým automatem. Všechny verze mají přiřaditelný pohon všech kol s volitelnými jízdními režimy (standardem jsou tři, vrcholná verze má čtyři) a sériovou uzávěrku diferenciálu.

Jaké má auto užitkové vlastnosti? Užitečná hmotnost je maximálně 1,19 tuny, za model s automatem je možné zapřáhnout až 3,5tunový přívěs a maximální hmotnost soupravy pak oproti předchůdci vzrostla na 6,5 tuny. Mezi podběhy se na ložnou plochu vejde jedna europaleta, délka ložné plochy je pak 1624 mm. Na střechu pick-upu je pak možné dát stan, její nejvyšší přípustné statické zatížení je totiž 350 kg.

Až bude příští rok spuštěný konfigurátor vozu - zatím funguje předprodej u dealerů -, najdou v něm zájemci dohromady pět výbavových stupňů. Základní nese jméno Amarok bez dalších přívlastků. Dodává se výhradně s nejslabším naftovým dvoulitrem se 125 kW a manuální převodovkou, cena je pak 870 007 korun bez daně, to znamená 1 052 708 korun s daní. Už od prvního stupně má pick-up diodová přední světla, osmipalcové digitální budíky nebo 10,1palcový dotykový centrální displej.

Kompletní soupis výbavy bude k dispozici až později, Volkswagen ale slibuje použití více než 25 jízdních asistentů napříč výbavovým spektrem. Podíváme-li se do ceníku sourozeneckého Fordu Ranger, ten má i v nejnižší výbavě adaptivní tempomat, nouzové brzdění, pomocníka pro jízdu v pruhu nebo čtení dopravních značek. Nechybí mu ani couvací kamera nebo zadní parkovací senzory, za takovou manuální klimatizaci se ale musí připlácet. Jak to bude mít VW, se teprve uvidí.

Ford Ranger je každopádně o něco dražší než Amarok, stojí od 1 197 900 korun i s daní (990 tisíc bez daně), pod kapotou má přitom stejný 125kW naftový dvoulitr. A co další konkurence? Toyota Hilux s dvojitou kabinou startuje na 1 103 520 korunách s daní (912 tisíc bez daně), přičemž pod kapotou je naftový čtyřválec s výkonem 110 kW a manuální šestistupňová převodovka. Hilux se ale nabízí i s jednoduchou nebo prodlouženou dvoudveřovou kabinou. To Amarok neumí.

Základní ceny VW Amarok a vybraných konkurentů s dvojitou kabinou

Motor a převodovka Cena od vč. DPH
Ford Ranger XL 2.0 EcoBlue / 125 kW, 6 MT, 4×4 1 197 900 Kč (990 000 Kč bez DPH)
Isuzu D-Max L 1.9 / 120 kW, 6 MT, 4×4 902 100 Kč (745 537 Kč bez DPH)
Mitsubishi L200 Invite 2.3 DI-D / 110 kW, 6 MT, 4×4 883 250 Kč (729 959 Kč bez DPH)
SsangYong Musso Grand Style 2.2 e-XDI / 149 kW, 6 MT, 4×4 729 900 Kč (603 223 Kč bez DPH)
Toyota Hilux Live 2.4 D-4D / 110 kW, 6 MT, 4×4 1 103 520 Kč (912 000 Kč bez DPH)
Volkswagen Amarok 2.0 TDI / 125 kW, 6 MT, 4×4 1 052 708 Kč (870 007 Kč bez DPH)

Kromě Toyoty a Fordu moc pick-upů na trhu není. Mitsubishi L200 se 110kW naftovým čtyřválcem a manuálním řazením začíná s dvojitou kabinou na 883 250 korunách s daní (729 959 korun bez daně). Isuzu D-Max pak jako Double Cab stojí nejméně 902 100 korun s daní (745 537 korun bez daně), nabízí se ale i s jednoduchou nebo prodlouženou jednoduchou kabinou. Zdaleka nejlevnější je SsangYong Musso Grand s cenou od 729 900 korun s daní (603 223 korun bez ní). Základní ceny Amaroku a konkurentů můžete porovnat v tabulce výše.

Zatímco Amarok a Ranger jsou horkými novinkami na nových technických základech, zbytek konkurentů už je přece jen letitější. V segmentu stále více pracovních aut to tolik nevadí, komfortně má ale nová dvojice mírný náskok, což dokládá třeba i rozsah bezpečnostních asistentů, digitální budíky od základní výbavy nebo velký displej uprostřed palubní desky. Také šestiválcový naftový motor žádný další z možných rivalů nenabízí.

Naopak už bylo zmíněno, že Hilux nebo D-Max se nabízejí ve více karosářských variantách. Amarok není z konkurentů nejlevnější, stojí ale méně než Ranger i Hilux. V tabulce níže pak můžete porovnat i vybraná technická data pick-upů.

Vybraná technická data - VW Amarok vs. konkurence

Délka / Rozvor Délka ložné plochy Nájezdový úhel vpředu / vzadu Nejvyšší užitečná hmotnost Hmotnost přívěsu
Ford Ranger 5350 / 3270 mm 1613 mm 30 / 25,6 stupně 1,098 tuny až 3,5 tuny
Isuzu D-Max 5265 / 3125 mm 1570 mm 30,5 / 24,2 stupně 1,045 tuny až 3,5 tuny
Mitsubishi L200 5225 / 3000 mm 1520 mm 30 / 22 stupňů 1,005 tuny až 3,1 tuny
SsangYong Musso Grand 5405 / 3210 mm 1610 mm 19,5 / 20,5 stupně 1 tuna až 3,5 tuny
Toyota Hilux 5330 / 3085 mm 1555 mm 29 / 26 stupňů 1,155 tuny až 3,5 tuny
Volkswagen Amarok 5350 / 3270 mm 1624 mm 30 / 26 stupňů 1,19 tuny až 3,5 tuny

Zpět však k Amaroku, jehož druhá výbava se jmenuje Life, má 151 kW a vedle manuálu si je možné navolit i desetistupňový automat. Mimochodem prvek, který konkurence vyjma Rangeru také nemá. Cena je nejméně 1 117 554 korun s daní (923 598 korun s ní).

Vrchol žebříčku obstarávají modely Style, PanAmericana a Aventura, vždy se šestiválcem a automatickou převodovkou. U těchto tří verzí zatím uvádí VW cenu v rozmezí 1 248 418 až 1 441 277 korun s daní, a tedy od 1 031 751 do 1 191 138 korun bez ní. PanAmericana se pak od Aventury odlišuje především více terénním vzezřením, do divadla ale budete chtít vyrazit spíše s druhým jmenovaným.

Právě dva nejdražší modely mají i maticová diodová světla se stálým dálkovým svícením, kožené čalounění nebo audio Harman Kardon, už od verze Life se naopak dodávají diodové mlhovky. Podle výbavy se mění i provedení kabiny, od modelu Style jsou totiž standardem 12,3palcové budíky a 12palcová centrální obrazovka. Kola mají v závislosti na výbavě až 21 palců.

Ačkoliv Volkswagen v Česku spustil předprodej nového Amaroku u prodejců, oficiální spuštění prodeje je v plánu až na polovinu příštího roku, kdy také značka zveřejní konfigurátor. Tam pak bude soupis výbavy i příplatků skutečně kompletní.

 

Právě se děje

Další zprávy