Partnerství mezi regionem města Rennes a skupinou PSA Peugeot Citroën má výsledky. Když se loni představitelé města rozhodli podepsat národní chartu o rozvoji nabíjecí infrastruktury pro elektrická a hybridní auta, málokdo čekal, že se stanou skutečností tak brzy. Z regionu se tak snadno může stát průkopník v bezemisní mobilitě a útočištěm elektromobilů. Od 5. října je tak k dispozici sedm nabíjecích stanic o čtrnácti přípojkách. U dvou stanic s rychlým nabíjením se nachází vždy jedna pro rychlé a jedna pro pomalé, u zbylých pěti jsou vždy dvě pro pomalé nabíjení. Tato zařízení však nejsou žádnou sci-fi ani pro Čechy, jen v Praze jich PRE postavila už osm.
Proměnit nevýhody elektrických automobilů v trumfy
Dlouhodobým smyslem spolupráce je uvést princip ekologických automobilů vůbec do praxe. Nákupčí nových automobilů snadno odradí cena i omezené možnosti, jak provozně obhospodařovat svůj vůz. Probíhá tedy i řada testování. Výsledkem jednoho je důležitá vlastnost elektrických automobilů. Aby byl takový vůz stejně efektivní jako protějšek s klasickým spalovacím motorem, musí najet mnoho kilometrů, což nadále omezují dojezdové možnosti elektrického pohonu. Společnost CityRoul' pak ve spolupráci s Bretaňským krajem a skupinou PSA provádí část praktických zkoušek, při nichž testuje vozy Citroën C-ZERO a Peugeot iOn. Jejich hlavním cílem pak je zlepšení nabídky a cen služeb, se kterými na trhu s vozy elektrickými i hybridními působí.