Nejzajímavější přestavby užitkových aut. Karavan jde udělat téměř z čehokoliv

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 9. 2018 6:02
Nabídka užitkových aut je dnes velmi široká a vybrat si z ní může být i pro profesionály občas problém. Přesto se najdou profese, které vyžadují ještě speciální přestavbu užitkového vozu. Většinou za nimi stojí externí firmy, nabízí je ale i samotné automobilky. Spolu s veletrhem užitkových aut v Hannoveru jsme se tak podívali na zajímavé přestavby napříč spektrem výrobců. V následující galerii však nenajdete jen aktuální novinky, ale také některé představením starší, ale stále velmi zajímavé automobily.
Foto: Výrobci

Unimog

Drezína s karoserií automobilu není nic neobvyklého. Ve třicátých letech se o něco podobného pokoušela Tatra, velmi často podobné konverze potkáte třeba také v Rumunsku. Nový Unimog od Mercedesu je ale stále trochu unikátní. Dokáže totiž jezdit jako po kolejích, tak po normální silnici.

Foto: Výrobci

Vedle klasických pneumatik má vůz ještě malá přídavná kolečka, která se při jízdě po silnici zasunou. Aby mohl Unimog jezdit po železnici bezpečně a komfortně, má upravené pohonné ústrojí s naftovým agregátem. Poháněna jsou všechna kola s uzamykatelným mezinápravovým diferenciálem, uzamykatelný diferenciál je také na obou nápravách. 

Foto: Výrobci

Převodovka má osm stupňů pro pohyb vpřed a osm stupňů pro pohyb vzad. Oběma směry na železnici umí jet auto nejvýše 50 km/h, pohyb na silnici je omezen na nejvýše 90 km/h. Vedle toho má upravený Unimog měnič točivého momentu, aby utáhl těžký náklad. Ten může mít až tisíc tun, vlak pro něj tedy není žádný problém.

Foto: Výrobci

Mercedes díky spolupráci se specializovanými firmami umí Unimog vybavit nejrůznějšími nástavbami. Vedle možnosti táhnout těžký náklad tak může mít auto sekačku pro nežádoucí vegetaci kolem kolejí, hydraulické rameno s plošinou nebo třeba sněžný pluh.

 

Právě se děje

Další zprávy