Ford Kuga - od 599 900 korun
Jako posledního rivala jsme pro omlazený Tiguan zvolili nedávnou novinku, Ford Kuga třetí generace (více o něm zde). Ten je delší než všechna další auta v tomto přehledu a s 2710 mm má také nejdelší rozvor náprav. Kufr s objemem 645 až 1530 litrů ale už třeba VW překonává jen o kousek.
Co do rozmanitosti pohonů Kuga poráží své soupeře. Vedle benzinových motorů s 88 a 110 kW a naftových jednotek s 88 nebo 140 kW se nabízí také jako naftový mild hybrid se 110 kW a plug-in hybrid se 165 kW (a do konce roku přibude i klasický hybrid). Verze do zásuvky tak jen těsně nebude svým výkonem stačit Tiguanu eHybrid, elektrický dojezd přes 50 km ale mají oba modely shodný. Kde Ford mírně ztrácí, je nabídka verzí s pohonem všech kol. Kuga má jedinou čtyřkolku - se 140kW naftovým dvoulitrem. Také s motory v kombinaci s automatem se šetřilo, vedle plug-in hybridu jsou jen dva, z toho jeden je opět vrcholná čtyřkolka.
Akční cena 599 900 korun platí pro 88kW patnáctistovku. Srovnatelná verze se 110 kW stojí v akci nejméně 659 900 korun čili se nachází na podobné úrovni jako modely koncernu VW. Výrazněji se tedy této cenové hladině vymyká jen Tucson. Kuga za necelých 660 tisíc korun má výbavu Titanium, která obsahuje třeba pomocníka pro jízdu v pruzích, nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, rádio se šesti reproduktory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčkové odemykání a startování, automatické stěrače, parkovací senzory vpředu i vzadu, diodová potkávací světla či 17palcová litá kola.
Srovnatelná Kuga je tedy lépe vybavená než základní Tiguan. Nejlevnější čtyřkolka v podání Fordu stojí akčních 809 900 korun, jde ale o již zmíněný 140kW dvoulitr s automatem.