Obří obrazovka a křesla z bizjetu. Auto pro továrníka se strachem z létání

Obří obrazovka a křesla z bizjetu. Auto pro továrníka se strachem z létání
Lexus LM nemá v Evropě prakticky žádného konkurenta. Luxusní dodávka je ideálním autem pro nejnáročnější klienty, kteří neradi létají.
Cena ale odráží to, co nabízí. VIP varianta se čtyřmi sedadly se nabízí za čtyři miliony korun.
Má ale špičkovou výbavu.
Deštník pro případ nepřízně počasí. Jako v Rolls-Royci... Zobrazit 18 fotografií
Foto: Eva Srpová
Eva Srpová Eva Srpová
8. 10. 2024 5:14
I v Lexusu musí tušit, že v Česku jim zákazníci trhat ruce kvůli modelu LM asi nebudou. Zejména pokud jde o speciální VIP variantu se čtyřmi sedadly, která začíná na částce 3,99 milionu. Cestování v něm je ale zážitek, který vám jiné dodávky či MPV neposkytnou. Pro náročného byznysmena, který nerad létá, nebo pro hoteliéra, který chce klientům poskytnout nevšední zážitek, je to ale to pravé.

Lexus LM nejde na silnici přehlédnout. luxusní dodávka, které jsou populární především v Asii, nemá na evropském trhu prakticky konkurenci. I ta největší MPV či "dodávky" od prémiových výrobců, jako je například Mercedes-Benz, nenabídnou tak zhýralou výbavu jako japonský výrobce.

Že je to auto střižené především podle asijského vkusu, je patrné už na jeho zjevu. Má monumentální masku, design vyznávající hranaté tvary a především spoustu chromu, od kterého přitom evropští výrobci spíš ustupují.

Tento vůz by měl Lexus poskytovat k testování výhradně s osobním šoférem. Jako pasažér si totiž kvality auta užijete daleko víc než jako řidič. Ani on ale nebude vyloženě zklamaný, interiér vypadá pěkně, je designově sladěný s jinými osobními Lexusy.

Daleko podstatnější je ale samotný interiér, který se pasažérům odhalí po otevření masivních, do boku se odsunujících dveří ve druhé řadě. Jemnou krémovou kůží potažená křesla vypadají úplně přesně jako ta, která hýčkají pasažéry v bussiness class leteckých společností.

Mají široké opěrky hlavy, dají se velkoryse polohovat, unavený cestující se může natáhnout téměř do vodorovné polohy a především uleví nohám na měkkých opěrkách. Ostatně, do přihrádky před sebou si ještě před relaxací uskladní boty.

Sedadla mají vysoké loketní podpěry, v těch krajních jsou uložené skládací stolečky. Ano, přesně takové, na které vám v letadle letuška naservíruje s úsměvem večeři.

Všechny funkce sedadel se nastavují pomocí samostatných displejů, které vypadají jako dokonalá kopie iPhonů. Mají ho k dispozici oba cestující, stejně jako bezdrátové nabíječky na dosah ruky.

Tento obytný prostor v dodávce přes pět metrů dlouhé mají dva lidé prakticky jen pro sebe. Obvykle bývají tato auta vybavená minimálně šesti, často spíš osmi či dokonce devíti sedadly, tady ne. Lexus LM ve verzi VIP je skutečnou bussiness třídou na kolech. Autem, které má dokonale zastoupit roli mobilní kanceláře náročného klienta.

I proto má před sebou na přepážce oddělující cestovní prostor od řidiče a spolujezdce obří obrazovku s úhlopříčkou 48 palců. Větší než v Lexusu žádná automobilka do svého auta nemontuje. Lze tu tak sledovat videa, televizi, číst zprávy nebo pořádat videokonferenční hovory a hrát videohry.

Řidič o tom ani nemusí vědět, skleněná tabule má PDLC sklo (Polymer Dispersed Liquid Crystal) s tekutými krystaly, a tak ho lze stiskem tlačítka zneprůhlednit. Tuto funkci jsme v minulosti vyzkoušeli jedině ve speciálně vybaveném Rolls-Royci Phantom.

Ve voze nechybí ani prostorná a navíc výkonná lednice. Mimochodem, i tady, stejně jako ve vozech Rolls-Royce, je pro případ nepřízně počasí připravený velký deštník.

Díky faktu, že v interiéru má jen dvě křesla, je zavazadlový prostor připravený na cokoli. Pojme 752 litrů a pod podlahou má ještě rezervu.

Podvozek s nastavitelnými tlumiči má špičkové naladění, umí být příjemně poddajný a posádku vozit v maximálním komfortu. Horší je to s jedinou hybridní motorizací 350h s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem podporovaným dvěma elektromotory. Systémový výkon 184 kW (250 koní) je celkem dostačující, auto umí dobře rekuperovat a při pomalejším tempu jezdí v čistě elektrickém režimu, a tak je i neslyšný.

Křesla jsou na delší cesty neskutečně komfortní.
Křesla jsou na delší cesty neskutečně komfortní. | Foto: Eva Srpová

Jenže ve vyšších rychlostech auto kvůli CVT převodovce, která motor drží ve vyšších otáčkách, nepříjemně hučí. Interiér posádky má ale funkci potlačování hluku, a tak si nebude stěžovat tolik jako řidič samotný.

I spotřeba je celkem slušná s ohledem na velikost (5130 x1890 x 1945 mm) a hmotnost vozu (2,4 tuny). Na trase Praha - Lipsko - Praha jsme dosáhli hodnoty 7,9 l/100 km.

Lexus LM 350h Luxury VIP

Motor: Zážehový čtyřválec, 2487 cm3 + dva elektromotory
Výkon spalovacího motoru: 140 kW / 190 k v 6000 ot./min.
Točivý moment motoru: 220 Nm při 4300 ot./min.
Celkový výkon: 184 kW /250 k
Nejvyšší rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Průměrná spotřeba: 7,0 l/100 km
Rozměry (d / š / v): 5130 / 1890 / 1945 mm
Objem zavazadlového prostoru: 2345 l
Cena od: 3 990 000 Kč

Cena odráží zaměření vozu. S ohledem na přepychovou výbavu startuje ve čtyřmístném provedení na částce neskutečných 3,99 milionu. Sedmimístná varianta, ovšem bez těch "bizjetových" křesel, je o 700 tisíc levnější. Pro pětihvězdičkové hotely nebo náročné byznysmeny, kteří neradi létají letadlem, je to však důstojný přepravník.

 

Právě se děje

Další zprávy