Jan Matoušek
21. 10. 2019 6:02
Na začátku října otevřela Tesla svou první oficiální prodejnu v Česku. Americké elektromobily je tak možné koupit i v Praze. K dispozici je zájemcům kompletní nabídka, zahrnující Model 3, Model S i Model X. Spolu se zahájením prodeje Tesla zveřejnila i české specifikace jednotlivých modelů. Na to, kolik stojí i komu konkurují, se můžete podívat do galerie.
Audi e-tron
Najít konkurenci Modelu S i Modelu X je lehčí než v případě Modelu 3. Větší elektromobily totiž nabízí i prémiové značky, třeba Audi s SUV e-tron s délkou 4,9 a rozvorem 2,93 metru. To má dva elektromotory, a tím také pohon všech kol. Maximální výkon 265 kW lze krátkodobě zvýšit až na 300 kW. Zrychlení z nuly na 100 km/h tak zabere 6,5 vteřiny, s krátkodobým zvýšením výkonu potom jen 5,7 vteřiny. Baterie s kapacitou 95 kWh umožňuje ujet podle cyklu WLTP až 411 km na jedno nabití. Cena začíná na 2 122 900 korunách.
Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace je ověnčen řadou titulů, nejcennější jsou nicméně určitě ty pro evropské i světové auto roku. 4,68 metru dlouhý vůz s rozvorem náprav o délce 2,99 metru se nabízí, podobně jako Audi nebo Tesly, se dvěma elektromotory. Jde tak o elektrickou čtyřkolku, která má maximální výkon 294 kW. Dynamika vozu se částečně blíží Tesle ve slabším provedení. Vždyť z nuly na 100 km/h britský model zrychluje za 4,8 vteřiny. Akumulátor má kapacitu 90 kWh a na jedno nabití umožňuje ujetí až 470 km. Cena Jaguaru začíná na 2 113 870 korunách.
Mercedes-Benz EQC
Svůj elektromobil nabízí také Mercedes-Benz. Také on nabízí dva elektromotory, každý na jedné nápravě, což znamená elektrický pohon všech kol. Maximální výkon je 300 kW. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 5,1 vteřiny, maximální rychlost je potom omezena na 180 km/h. Na rozdíl od Tesly tedy Němci limity netrhají. Akumulátor s kapacitou 80 kWh stačí na ujetí až 471 km, ovšem ve starším a benevolentnějším měřicím cyklu NEDC. Základní cena je v Česku stanovena na 1 965 000 korun.
Porsche Taycan
Novinkou posledních týdnů je v Česku Porsche Taycan, jehož všechny verze mají dva elektromotory, a tím pádem pohon všech kol. Základní 4S disponuje maximálně 390 kW v režimu Overboost, baterie má potom kapacitu 79,2 kWh. Dojezd na jedno nabití je 407 km, zrychlení zabere čtyři vteřiny. Cena začíná na 2 889 530 korunách (i s povinnou mobilní nabíječkou). Verze 4S Performance Plus má nejvýše 420 kW, baterii s kapacitou 93,4 kWh a dojezd až 463 km. Zrychlení je stejné, cena začíná na 3 067 200 korunách. Verze Turbo má nejvýše 500 kW, Turbo S potom až 560 kW. Kapacita baterie je v obou případech 93,4 kWh a dojezd 450, respektive 412 km. Zrychlení zabere 3,2 nebo 2,8 vteřiny. Cena verze Turbo je od 4 159 530 korun, Turbo S stojí 5 069 530 korun.