Rychlost supersportů v rodinném balení. Splašená kombi proslavilo Audi, má je i Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 7. 2019 6:02
Nabídka ostrých hatchbacků a SUV je v současné době široká, naproti tomu sportovní kombi jsou úzce profilovanou skupinou automobilů. Přitom spojení praktické karoserie a silného motoru je na první pohled zajímavou kombinací. V těchto dnech navíc slaví jeden ze symbolů této třídy 25 let od svého vzniku. V galerii si proto můžete připomenout nejen Audi RS2 Avant, ale i některé další "splašené" kombíky z minulosti i současnosti.
Foto: Výrobci

Ford Focus ST Kombi

Z minulosti krátce nahlédněme i do současnosti rychlých kombi. O modelech Audi nebo Mercedesu již byla řeč, následující auta jsou ale více konkurencí pro Octavii RS. Například nový Focus ST s 2.3litrovým čtyřválcem z Mustangu naladěným na 206 kW. S manuální převodovkou a pohonem předních kol se na stovku dostane za 5,8 vteřiny, data automatu zveřejněná nebyla. Alternativu představuje 140kW turbodiesel, ovšem s akcelerací za 7,7 vteřiny.

Foto: Výrobci

Opel Insignia GSi Sports Tourer

O něco větší než Focus je Opel Insignia Sports Tourer ve sportovní verzi GSi. Ta už sice není tolik sportovní jako někdejší provedení OPC, pořád ale nabídne rychlé svezení. Benzinový motor OPC vystřídal naftový dvoulitr s dvojitým přeplňováním o výkonu 154 kW v kombinaci s pohonem všech kol a automatem. Zrychlení na 100 km/h zabere 7,5 vteřiny.

Foto: Výrobci

Seat Leon Cupra Sportourer ST

Seat Leon Cupra se s karoserií kombi nabízí rovnou ve dvou variantách. Ta základní má dvoulitr TSI naladěný na 213 kW, pohon předních kol a automat DSG. Zrychlení zabere 6,9 vteřiny. Kdo chce lepší dynamiku, může sáhnout po verzi s 221 kW, která automat kombinuje s pohonem všech kol a doba potřebná k akceleraci tak klesne na 4,9 vteřiny.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf R Variant

Svou troškou do mlýna přispívá i Volkswagen. Ten kdysi vyrobil třeba Passat Variant R36, teď jeho prapor nese především Golf R Variant. Ten dvoulitrové TSI kombinuje s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG. Výkon 221 kW tak stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 vteřiny. Volkswagen nabízí vedle verze R i naftové sportovnější provedení GTD Variant.

 

Právě se děje

Další zprávy