Rychlost supersportů v rodinném balení. Splašená kombi proslavilo Audi, má je i Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 7. 2019 6:02
Nabídka ostrých hatchbacků a SUV je v současné době široká, naproti tomu sportovní kombi jsou úzce profilovanou skupinou automobilů. Přitom spojení praktické karoserie a silného motoru je na první pohled zajímavou kombinací. V těchto dnech navíc slaví jeden ze symbolů této třídy 25 let od svého vzniku. V galerii si proto můžete připomenout nejen Audi RS2 Avant, ale i některé další "splašené" kombíky z minulosti i současnosti.
Foto: Výrobci

Audi RS6 Avant - S desetiválcem

Na středně velkou RS4 navazávala v roce 2002 první RS6. K dispozici byl sedan i kombi Avant, přičemž šlo o jakéhosi nenápadného zabijáka supersportů. Designově nepříliš provokativní, ovšem s dvakrát přeplňovaným osmiválcem pod kapotou. Výkon 331 kW stačil v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou na zrychlení na 100 km/h pod pět vteřin. Ještě více RS6 Avant zrychlila v roce 2004, kdy výroba končila a objevila se verze Plus s 353 kW, zrychlením za 4,6 sekundy a maximální rychlostí 280 km/h.

Druhá generace Audi RS6 Avant (na snímku) byla ještě blíže supersportům. Pod kapotou se objevil pětilitrový atmosférický desetiválec z Lamborghini Gallardo o výkonu 426 kW - v té době (rok 2008) šlo o nejsilnější model v nabídce Audi. Stovku takový vůz, opět s pohonem všech kol a automatem, pokořil za 4,6 sekundy a jel nejvýše 250 km/h. To však jen díky omezovači.

Třetí, a zatím poslední, RS6 Avant z roku 2012 opět ohromovala technikou. Dvakrát přeplňovaný osmiválec dosahoval 412 kW, s automatem a pohonem všech kol i tak zdolal stovku za 3,9 sekundy. Díky příplatkovým paketům bylo navíc možné odblokovat rychlost z 250 km/h až na 305 km/h. Na sklonku života se objevila ještě silnější varianta Performance s 445 kW a zrychlením na 100 km/h za 3,7 sekundy. Současná A6 zatím sportovní verzi RS6 nedostala.

 

Právě se děje

Další zprávy