Rychlost supersportů v rodinném balení. Splašená kombi proslavilo Audi, má je i Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 7. 2019 6:02
Nabídka ostrých hatchbacků a SUV je v současné době široká, naproti tomu sportovní kombi jsou úzce profilovanou skupinou automobilů. Přitom spojení praktické karoserie a silného motoru je na první pohled zajímavou kombinací. V těchto dnech navíc slaví jeden ze symbolů této třídy 25 let od svého vzniku. V galerii si proto můžete připomenout nejen Audi RS2 Avant, ale i některé další "splašené" kombíky z minulosti i současnosti.

Audi RS4 Avant - Pokračovatel slavné linie

RS2 Avant v nabídce sportovních kombi čtyř kruhů nahradila na přelomu let 1999 a 2000 RS4 Avant (na snímku vlevo). Ta vycházela z modelu S4, založeném na A4 s platformou B5. Kombi bylo opět jedinou nabízenou karosářskou variantou, pod kapotou se objevil šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 280 kW. S laděním motoru tentokrát pomáhal Cosworth, opět na všechna kola přenášela sílu šestistupňová manuální převodovka. Z 0 na 100 km/h RS4 zrychlovala za 4,9 sekundy, maximální rychlost byla omezena na 262 km/h.

Označení A4 se ve světě střední třídy stalo zavedeným a spolu s ním tak přicházely i další generace RS4. Tentokrát však ne jen jako kombi. Generaci B6 Audi vynechalo (nabízela se jen S4 s osmiválcem), generace B7 už však verzi RS4 dostala. Kombi, stejně jako sedan nebo kabriolet, nabídlo 4.2litrový atmosférický osmiválec s výkonem 309 kW. Stejnou jednotku mělo i supersportovní R8. Pohon všech kol doplnilo opět ruční řazení, hranici 100 km/h pak takové auto pokořilo za 4,9 sekundy.

RS4 generace B8, opět dostupné jen jako kombi, si ponechalo atmosférický osmiválec, pohon všech kol však doplnil dvouspojkový automat. Pro zrychlení z 0 na 100 km/h bylo potřeba 4,7 sekundy. RS4, opět jen jako kombi Avant, zůstává v nabídce i současného provedení B9 (vpravo). Pod kapotou je nově přeplňovaný šestiválec s 331 kW, který s pohonem všech kol a automatem uděluje zrychlení za 4,1 sekundy.

 

Právě se děje

Další zprávy