Škodovky a Toyoty jsou na tom u Čechů stejně, alespoň co se barev týče

ČTK ČTK
19. 11. 2018 9:53
Češi jsou při výběru barev u nových aut velmi konzervativní. Modely značky Škoda si vybírají nejčastěji v šedé, na druhém místě je bílý lak. Stejně si vybírají i Toyoty.
Toyota se v Česku nejčastěji prodává v šedé barvě, stejně jako Škody.
Toyota se v Česku nejčastěji prodává v šedé barvě, stejně jako Škody. | Foto: Toyota

Při součtu všech značek prodaných aut ale i nadále ale vede barva bílá, druhá je šedá a třetí modrá. Jejich pořadí je přitom stejné jako loni. Volba konzervativních barev souvisí s tím, že tři čtvrtiny vozů pořizují firmy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.

Podíl bílých vozů mezi nově prodávanými auty za deset měsíců letošního roku byl 29 procent, pro šedou barvu se rozhodlo 24 procent zákazníků a pro modrou 14 procent. Následují červená a černá barva.

Některé značky s přehledem nejpoužívanějších barev nekorespondují a je pro ně charakteristická jiná skladba. Například u Ferrari jasně dominuje červená s podílem 50 procent, u Maserati nebo Porsche zase vede černá. Vozy nejprodávanější značky Škoda se nejvíce prodávají v šedé barvě, těsně následované bílou. Stejné pořadí je i u japonské Toyoty.

Prodej nových osobních aut klesl od ledna do října meziročně o 0,53 procenta na 227 488 vozů. V samotném říjnu se prodej snížil o 15 procent. První je značka Škoda se 72 646 registrovanými osobními vozy, následují ji Volkswagen a Hyundai.

 

Právě se děje

Další zprávy