Novoroční zvýšení DPH o jedno procento již mladoboleslavská Škoda Auto promítla do většiny cen svých modelů. Vyplývá to z aktuálních ceníků na firemních internetových stránkách.
Zdražuje například i nejprodávanější a v současné podobě vlastně již vyprodávaný model Octavia. U tohoto vozu si nyní zájemce připlatí v případě nejlevnějších verzí až po sedm tisíc. To tehdy, pokud si touží pořídit octavii ve výbavě Laurin & Klement nebo například RS.
Zvýšení cen se týká všech variant modelu Rapid, Citigo i Roomster. V případě SUV Yeti zůstaly u několika málo variant ceny na loňské úrovni, také fabia stále začíná na ceně 200 900 korun. Velká část motorizací i vyšších výbavových stupňů je ale v roce 2013 dražší.
Zdražil rovněž superb, tam ale Škoda přišla s jakousi formou odškodnění. Akční modely Škoda Superb Drive dostávají zdarma paket Drive Plus. Ten i superbu v nejnižší výbavě Active přinese zdarma bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, ostřikovače světlometů, dešťový senzor, přední mlhové světlomety s Corner funkcí a multifunkční displej Maxi DOT, signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu, vyhřívání předních sedadel, manuálně nastavitelné bederní opěrky vpředu a plnohodnotné rezervní kolo.
Nové ceny nejsou jedinou změnou, ke které Škoda na počátku roku 2013 sáhla. Postupně během roku přestane na všechna svá auta montovat tradiční zelené logo s vavříny a nahradí ho stříbrným okřídleným šípem na černém podkladu.
Začalo to u modelu Citigo
Prvním modelem s modernizovaným logem byl vloni nový vůz kategorie mini Škoda Citigo. Nové logo nese rovněž kompaktní model Škoda Rapid. Jako třetí a čtvrtá modelová řada nyní ponesou nové logo, nápis Škoda na zádi a modelové označení v novém typu písma modely Fabia a Roomster.
Nové logo značky je umístěno nejen na povrchu karosérie, ale i na středu kol z lehké slitiny, dále pak v interiéru na volantu, na krytu motoru a i na klíčích k vozu.
Jako další v pořadí bude s novým logem jezdit od února nová octavia a během roku se pak v rámci faceliftu modernější označení objeví i na modelech Superb a Yeti.
Představitelé značky jsou přesvědčeni, že s touto rozsáhlou změnou firemního designu podtrhuje Škoda svůj start do nové růstové fáze. Do roku 2018 chce česká automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.
Nový "Corporate Design" byl poprvé představen v roce 2011 na ženevském autosalonu. V jeho rámci se má změnit také vnější i vnitřní podoba autosalonů, kam si zákazníci chodí pro své nové škodovky.
Fotogalerie: Podívejte se na starší loga automobilky Škoda