reklama
 
 

Škoda Rapid vyjíždí. Porovnali jsme ji s konkurencí

22. 10. 2012
Foto: Radek Pecák
Také konkurence nabízí některá zajímavá řešení nebo třeba nižší cenu

Na nový rapid se v sobotu přišly k dealerům Škody podívat tisíce lidí. Mnozí z nich se nyní rozhodují, zda mají podepsat závaznou objednávku.

Je dost možné, že je nadchla prostorná kabina i drobné "vychytávky" typu plastové škrabky na led v krytu nádrže či výstražná vesta pod sedačkou řidiče nebo spousta úložných prostorů.

Jenže Škoda není na tuzemském trhu s automobily jediná. Také konkurence nabízí některá zajímavá řešení nebo třeba nižší cenu.

Vybírali jsme některé možné konkurenty v ceně do 320 000 korun a s klimatizací jako součástí základní výbavy. K sedanům jsme přibrali i vozy s karosérií kombi. A seřadili jsme je podle abecedy.

Data jsme získávali z oficiálních údajů automobilek a serveru vybermiauto.cz.

Desítka alternativ

Citroën C-Elysée. Sedan s karosérií o pět centimetrů kratší má pod plechovým víkem kufr o objemu 506 litrů. Pod kapotou má být kromě jiných agregátů i nový tříválec 1,2. Základní výbava má obsahovat čtyři airbagy, další informace zatím známy nejsou. Cena by měla začínat lehce nad částkou 250 000 korun.

Fiat Linea. Automobil s karosérií sedan, v jehož zádi se ukrývá pouze skrze plechové víko přístupný zavazadlový prostor o objemu 500 litrů. Cena je za výbavu MyLife 269 900 Korun. Auto pohání benzinový čtyřválec 1,4 (57 kW) a ve výbavě je šestice airbagů, mlhovky, kompletní elektrická výbava, rádio, kola z lehkých slitin i palubní počítač. Délka vozu je 456 centimetrů.

Chevrolet Cruze. Další sedan. Opět má motor 1,6. Tentokrát s výkonem 91 kW. A opět je větší než rapid, více než o deset centimetrů. Základní výbava nemá klimatizaci, proto je nutno sáhnout po vyšší LT. V ní je pak opět šest airbagů, rádio s ovládáním na volantu, palubní počítač, tempomat, elektricky ovládaná okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a tak dále. Nezpochybnitelnou výhodou je pětiletá záruka. Naopak má relativně menší kufr (450 litrů).

Opel Astra Sedan je z vozů v nabídce nejdelší. Měří 466 centimetrů. Cena je za vůz s výbavou Essentia a s motorem 1,4 (74 kW) 311 900 Kč. Ve výbavě jsou čtyři airbagy, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka a ještě rádio. Objem kufru je 460 litrů.

Peugeot 301. Je to dvojče Citroën C-Elysée. Zřejmě bude mít o něco lepší základní výbavu, a tedy i mírně vyšší cenu.

Renault Fluence. Sedan. Za méně peněz dostanete podstatně větší kus auta (o 13 centimetrů). Pod kapotou pracuje benzinový čtyřválec 1,6 (81 kW). Na všech kolech jsou kotoučové brzdy. Ve výbavě je šest airbagů, mlhovky, rádio, palubní počítač, tempomat, všechna okna elektricky ovládaná, dálkově ovládané centrální zamykání a další drobnosti. Velikost (hůře přístupného kufru) je těsně pod hranicí 500 litrů.

Seat Toledo: U něj je jedinou neznámou cena. Jinak je to dvojče Škody Rapid se shodnými rozměry i dalšími technickými daty.

Pokud bychom cenové rozpětí zvýšili jen o pět tisíc korun, vešly by se nám mezi sedany ještě Toyota Corolla a Hyundai Elantra

Přečtěte si podrobný redakční test rapidu

Automobily typu kombi

Dacia Logan MCV. Mnohé může přesvědčit gigantický zavazadlový prostor 700 litrů. Za cenu 254 900 lze navíc získat vůz s velmi úsporným turbodieselem 1,5 dCi 55 kW. Dále jsou ve výbavě dva airbagy, elektrické ovládání předních okének a rádio.

Peugeot 308 SW. S motorem 1,4 VTi a ve výbavě Acces je za 295 000 korun. V této ceně je zahrnuto šest airbagů, střešní ližiny, mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka a palubní počítač. Motor má výkon 72 kW, na délku vůz měří přesně 450 centimetrů a do kufru by se mělo vejít 573 litrů.

Renault Mégane Grandtour. S benzinovým motorem 1,6 (74 kW) za cenu 289 900 získáte ve výbavě Authentique šest airbagů, elektricky ovládaná přední okénka a zrcátka, palubní počítač, rádio a dokonce startovací tlačítko. Do kufru naložíte 491 litrů zavazadel. Na délku auto měří 456 centimetrů. 

Udávanou hranici 320 tisíc překročila novinka z Nošovic (i30 kombi) ve verzi Trikolor, která na rozdíl od základní Entry zahrnuje i klimatizaci, o zhruba dvacet tisíc korun.

Podívejte se na fotoreportáž z redakčního testu rapidu

autor: Radek Pecák | 22. 10. 2012

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama