Mladá Boleslav - Mladoboleslavská Škoda Auto loni po celém světě prodala 920 800 vozů. Oproti roku 2012 je výsledek horší o téměř 20 tisíc kusů.
"Navzdory silnému protivětru z trhů jsme dosáhli druhého nejvyššího prodeje v historii automobilky," komentuje výsledky předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.
Firma má podle něj pro letošní rok dobře nakročeno, když v loňském roce uvedla na trh rekordní množství osmi nových modelů.
Jeho optimismu odpovídají i prosincové výsledky, v němž Škoda docílila historického prodejního rekordu 70 tisíc aut. V porovnání s prosincem roku 2012 jde o růst téměř šest procent.
Čína a Rusko už nerostou
I přes globální pokles prodejů prodala Škoda více aut například v západní Evropě (o tři procenta oproti roku 2012) a její tržní podíl se zvýšil z rovných tří procent na 3,3 procenta. Růst prodejů o dvě procenta pak zaznamenala i ve střední Evropě.
Naopak hůře než v roce 2012 se auta s logem Škoda prodávala v Rusku a dalších zemích východní Evropy (pokles o 8,5 procenta). Klesla i Čína, tedy nejdůležitější trh - loňských 227 tisíc prodaných aut je o 3,7 procenta méně než v roce 2012.
V České republice se škodovky vloni prodávaly prakticky stejně jako v roce 2012. Rovných šedesát tisíc prodaných vozů představuje meziroční nárůst o 0,6 procenta.
V čele zůstává Octavia
Nejprodávanějším autem značky je nadále octavia - i přes dvanáctiprocentní pokles prodejů způsobený náběhem výroby nové generace. Na druhém místě je fabia, na třetím rapid. Nejhůře se ze sedmi nabízených modelových řad prodává roomster.
Volkswagen, nejdůležitější značka koncernu, jehož je Škoda součástí, zaznamenal v loňském roce prodejní rekord. Prodalo se téměř šest milionů vozů s logem VW. Oproti předešlému roku je to o 3,4 procenta víc.
Fotogalerie: Nejprodávanější auta v Česku roku 2013