Medvěd proti nájezdu supů. Jak drahá je Škoda Kodiaq ve srovnání s konkurencí?

Nový Kodiaq proti soupeřům. Kolik stojí, jak se jim vyrovná velikostí?
1 040 000 korun, za takovou sumu vstupuje na český trh Škoda Kodiaq druhé generace vybavená dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW v kombinaci s dvouspojkovým automatem a pohonem předních kol. V době, kdy stále více konkurentů používá hybridní pohon, je naftová jednotka ne snad ojedinělá, ale o něco vzácnější než před pár lety. Standardně je Kodiaq pětimístný, za 22 tisíc korun ale může mít i třetí řadu sedadel. Naftový čtyřválec je zatím jedinou dostupnou verzí, přijdou ale další. Již příští rok.
Ford Kuga je o něco menší než Kodiaq, také se nenabízí se sedmi sedadly a již delší dobu také nemá naftový motor. Základní cena je ale velice zajímavých 622 900 korun za přeplňovanou benzinovou patnáctistovku s výkonem 110 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou. Nejlevnější automat je v kombinaci s benzinovým hybridem o výkonu 140 kW za cenu od 800 900 korun.
Podobně jako Kuga, také Honda CR-V, která nedávno dostala novou generaci, je o něco menší než Kodiaq a nemůžete ji mít se třemi řadami sedadel. Rovněž naftový motor je pro ni "sprosté slovo", když se nabízí jen jako benzinový hybrid nebo plug-in hybrid. Klasický hybrid má celkem 135 kW a spolu s pohonem předních kol a automatem vychází na nejméně 1 119 900 korun.
Nástupce již sice klepe na dveře, zatím ale prodejci mají k dispozici stále Hyundai Santa Fe ve stávající výrazně kulatější generaci. Ta je přitom svou velikostí Kodiaqu blízko, na rozdíl od něj má také posuvné sedačky ve druhé řadě. Třetí řada pak přijde na 30 tisíc korun. Korejské SUV se nabízí i s naftovým čtyřválcem 2.2 CRDi o výkonu 142 kW s dvouspojkovým automatem a pohonem předních kol. Ceny začínají na 899 990 korunách. Zobrazit 12 fotografií
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2023 13:15
Zatímco novému Superbu konkurence v poslední době povážlivě ubyla, Škoda Kodiaq přijíždí i v druhé generaci do segmentu nabitého rivaly z Německa, Francie nebo Koreje. A protože mladoboleslavský okřídlený šíp v době nedávné zveřejnil první cenu druhé generace velkého SUV, rozhodli jsme se jej porovnat s nejbližší konkurencí.

Na začátku se sluší připomenout, s čím Kodiaq do nabitého segmentu středně velkých až sedmimístných SUV vlastně přijíždí. Škoda Auto totiž počátkem listopadu zveřejnila "jen" tiskovou zprávu s výběrem výbavových prvků, teď už je k dispozici i kompletní ceník. Kde je ale stále jen jediná verze Selection s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kilowattů, sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem předních kol.

Takové auto stojí 1 040 000 korun. Údajně je to méně, než kolik stál první Kodiaq ve srovnatelné výbavě Style taktéž se 110kW naftovým agregátem, tvrdí data Škody. Výměnou za více než milion získá zájemce mimo jiné třízónovou automatickou klimatizaci, rádio s desetipalcovou obrazovkou, desetipalcové digitální budíky, vyhřívaná přední sedadla, couvací kameru nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Sada asistentů obsahuje sledování mrtvého úhlu, udržování jízdního pruhu, nouzové brzdění nebo čtení dopravních značek. A vzhledově? Kodiaq má diodová světla vpředu i vzadu, černé střešní ližiny či 17palcová litá kola. Příplatků není moc, vybrat si můžete třeba třetí řadu sedadel za 22 tisíc korun, kožené čalounění za 50 tisíc, tažné zařízení za 25 tisíc nebo panoramatické střešní okno za 40 tisíc. A také výbavové pakety - ten s adaptivními tlumiči vychází na 30 tisíc, s maticovými diodovými světly vpředu na 40 tisíc a s 13palcovou navigací na 25 tisíc.

Tolik krátký exkurz do ceníku druhého Kodiaqu, u nějž ještě pro pořádek zopakujme délku 4758 milimetrů, rozvor náprav protažený na 2791 milimetrů a kufr o objemu 910 až 2105 litrů - pokud zvolíte provedení s pěti místy k sezení.

Jako první je možné zabrousit mezi konkurenci korejských automobilek. Třeba Hyundai Santa Fe již brzy dorazí v nové hranaté generaci ovšem bez naftového motoru, stávající provedení se 142kW naftovým čtyřválcem, osmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem předních kol začíná na akčních 899 990 korunách. Cenový rozdíl dorovnává o kousek horší výbava, lépe vybavený model pak už stojí prakticky stejně jako Kodiaq. To taková Kia Sorento, kterou také v dohledné době čeká modernizace, startuje se stejnou jednotkou jako Santa Fe na 1 099 980 korunách. Výbava je přitom srovnatelná s Kodiaqem.

Cenově výrazněji uskočená od konkurence je značka SsangYong a její aktuální novinka Torres, která začíná na 699 900 korunách. Pokud navíc někdo vybere auto ze skladových zásob, dostane dodatečnou slevu 40 tisíc korun. Oproti Kodiaqu je u Torrese ale hned několik ale. Především motor, SsangYong sází výhradně na přeplňovanou benzinovou patnáctistovku, v základu s manuálem a pohonem předních kol. Automat znamená příplatek 49 900 korun. Torres je také menší než Kodiaq, nedělá se s třemi řadami sedadel a při ceně 700 tisíc má horší výbavu. I nejdražší verze ale stojí 909 900 korun, takže i s automatem pohodlně pod milion. A v takovém případě už je výbava lepší než u Kodiaqu za milion.

Nejen Jižní Korea má ale proti Škodě Kodiaq své zbraně. Takový Peugeot 5008 s 96kW naftovým čtyřválcem, osmistupňovým automatem a pohonem předních kol začíná na 810 tisících korunách. Má o chlup horší standardní výbavu, její součástí jsou ale rovnou i tři řady sedadel. A platí, že i v nejvyšší výbavě se 5008 dostane pod milionovou hranici. Novinkou z Francie je Renault Espace, který se ale nabízí jen jako benzinový hybrid a začíná na 999 tisících korunách ve výbavě srovnatelné s Kodiaqem. Také Espace má dvě sedačky ve třetí řadě v ceně.

Chybět nemohou dva prakticky stájoví kolegové, i když spříznění více s končícím vydáním Kodiaqu. Volkswagen Tiguan Allspace se stejným naftovým dvoulitrem, automatem a předokolkou jako Kodiaq stojí od 1 150 900 korun, Seat Tarraco pak se 110kW dieselem a automatem stojí od 1 039 900 korun.

Rozměrové srovnání - Škoda Kodiaq a konkurence

Délka/šířka/výška Rozvor náprav Objem kufru s pěti sedadly
Škoda Kodiaq 4758/1864/1659 mm 2791 mm 910/2105 l
Ford Kuga 4614/1883/1666 mm 2710 mm 645/1530 l
Honda CR-V 4706/1942/1674 mm 2701 mm 596/1651 l
Hyundai Santa Fe 4785/1900/1685 mm 2765 mm 634-831/1704 l
Kia Sorento 4810/1900/1700 mm 2815 mm 705/2100 l
Nissan X-Trail 4680/1840/1725 mm 2705 mm 585 l
Peugeot 5008 4641/1844/1646 mm 2840 mm 702/1862 l
Renault Espace 4722/1825/1645 mm 2738 mm 777/1818 l
Seat Tarraco 4735/1839/1658 mm 2790 mm 760 l
SsangYong Torres 4700/1890/1720 mm 2680 mm 839 l
Toyota RAV4 4600/1855/1685 mm 2690 mm 580/1189 l
Volkswagen Tiguan Allspace 4728/1839/1666 mm 2789 mm 760/1920 l

Rozměrové srovnání s vybranými konkurenty najdete v tabulce výše, v galerii se pak můžete podívat na ceny nejen zmíněných aut, ale i některých dalších soupeřů třeba z Japonska. Dodejme ještě na závěr, že první Kodiaqy se k zákazníkům dostanou ve druhém čtvrtletí příštího roku, postupně se bude také rozšiřovat nabídka například i o základní mildhybrid, plug-in hybrid s dojezdem přes 100 kilometrů nebo čtyřkolku.

 

Právě se děje

Další zprávy