Škoda Felicia bude brzy veterán. Některé bazary ji nechtějí, někde stojí statisíce

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 3. 2019 6:03
26. října uplyne už čtvrt století od premiéry Škody Felicia. V roce 1994 se první vůz vyvinutý pod taktovkou koncernu Volkswagen představil při akci na Karlově mostě. Následně se jedním ze tří vystavovaných aut projel i někdejší prezident Václav Havel. O 25 let později Felicia platí stále za jedno z nejrozšířenějších aut na českých silnicích, přesto se počty ojetin stále zmenšují. Ceny navíc podle všeho dosáhly dna, což by mohlo být zajímavé pro sběratele - za pět let totiž první Felicie dosáhnou hranice pro zařazení mezi historická vozidla.
Foto: AAA Auto

Vývoj ceny Felicie

Následující graf ukazuje, jakým vývojem prošly ceny Škody Felicia za posledních 18 let v síti autobazarů AAA Auto. "Průměrné prodejní ceny Felicií se drží od roku 2012 zhruba na 25 tisících korunách a prakticky se nemění," říká provozní ředitel AAA Auto Petr Vaněček. Toto prakticky potvrzuje také ředitel strategického rozvoje v Auto ESA Pavel Foltýn. Podle něj prodejní cena Felicie v průměru nepřesahuje 23 tisíc korun.

Přitom v roce 2001, tedy v době ukončení výroby tohoto modelu, byla průměrná cena ojeté malé škodovky, podle dat AAA Auto, jen těsně pod hranicí 150 tisíc korun. Nová Felicia stála v témže roce v základu bez stokoruny 220 tisíc, což ji řadilo mezi nejlevnější auta na trhu. Průměrná mzda byla před osmnácti lety 14 793 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy