Ještě blíž Tesle. Škoda radikálně zlevnila Enyaq, elektrické SUV škrtá přes 200 tisíc

Jan Matoušek Jan Matoušek
28. 6. 2024 14:11
Dlouhou dobu se tomu Škoda bránila, přestože rivalové zlevňovali jeden po druhém. Se začátkem prázdnin ale po delší době spadla také cena elektrického Enyaqu. Nejde přitom o verzi s malou baterkou a dojezdem ani ne 400 kilometrů. O téměř 200 tisíc teď klesla cena verze s dojezdem přes 560 kilometrů.
Škoda Enyaq před začátkem prázdnin výrazně zlevnila.
Škoda Enyaq před začátkem prázdnin výrazně zlevnila. | Foto: Škoda Auto

Především cenovému tlaku ze strany Tesly byla Škoda dlouho imunní. Model Y už před nějakou dobou zlevnil na 1 094 990 korun, základní Enyaq ale po konci verze s 58kWh baterkou startoval dlouho na 1 324 900 korunách. Šlo sice o model s největší baterkou, dojezdem přes 560 kilometrů a velmi slušnou výbavou, ve srovnání s konkurencí nejen od Tesly byla ale cena přece jen dost vysoko.

Nejprve ji snížilo zavedení verze 50 Tour s 52kWh baterkou, ale také dojezdem 375 kilometrů. Cena 899 tisíc korun ale rozhodně vypadala lákavě. Možná až tak moc, že se v Mladé Boleslavi rozhodli výbavu Tour rozšířit i na další dvě varianty se 77kWh baterií.

Enyaq 85 a 85x s pohonem všech kol tak opravdu výrazně zlevnil. Model 85 s výkonem 210 kW a dojezdem 562 kilometrů tak najednou stojí 1,129 milionu korun, o mamutích 195 900 korun méně než doposud. Ještě více zlevnila čtyřkolka 85x také s 210 kW, ale dojezdem jen 535 kilometrů. Ta se nyní nabízí od 1,229 milionu korun, nejlevněji jí přitom doposud bylo možné koupit za 1 464 900 korun. Částečně je to ale způsobené tím, že se vyráběla jen ve vyšší výbavě Clever.

Enyaq Tour totiž vychází z jinak základního stupně bez specifického označení, oproti němuž má ještě navíc třeba třízónovou automatickou klimatizaci místo dvouzónové, vyhřívaný volant, sledování mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat. Dále mu nechybí ani 13palcová navigace, nouzové brzdění, automatické stěrače, couvací kamera, parkovací senzory vpředu i vzadu, diodová světla nebo 19palcová litá kola.

Enyaq Coupé, který výbavu Tour dostal také, přihazuje třeba ještě panoramatické střešní okno. Jeho ceny pak jsou 1,189 milionu korun ve verzi 85 a 1,289 milionu korun ve verzi 85x. O 235 900 korun méně než doposud.

Když se vrátíme ale ke klasickému SUV, 1 129 000 korun je už mezi vozy se srovnatelnými parametry určitě konkurenceschopná suma. Třeba Tesla Model Y s dojezdem 600 kilometrů stojí 1 189 900 korun, Ford Explorer se stejnou technikou jako Enyaq 85 a dojezdem 602 kilometrů startuje na 1 169 900 korunách, Nissan Ariya s dojezdem 525 kilometrů stojí od 1 449 990 korun a konečně VW ID.4 také se stejnou technikou jako Enyaq a dojezdem 570 kilometrů stojí 1 293 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy