Jaká auta obvykle slouží v autoškolách pro účely výuky? Nejmodernější drahé vozy to obvykle nejsou. Ostatně i proto, že vozy dostávají od studentů trochu "zabrat".
Majitelé autoškol tedy z pochopitelných důvodů ve většině případů kupují auta, u nichž jsou časté drobnější opravy finančně méně náročné než u luxusnějších značek.
Životní cyklus výukových vozidel také bývá kratší, největšími poruchami bývá prokluzující spojka nebo rychle opotřebovaná převodovka, ale i pomačkané plechy. Nákup nového cvičného vozu je pro majitele autoškol velká investice, a tak se občas stává, že ho odkládají, případně si pořizují ojetiny.
Vozový park ve službách autoškol tak stárne. Mladoboleslavská automobilka k tomu říká: "To neprospívá jejich dobré pověsti, ale ani bezpečnosti žáků a učitelů. Škoda Auto si klade za cíl tuto situaci změnit, a proto přichází s programem Škoda Autoškolám."
Ve spolupráci s dceřinou společností Škoda Financial Services chce nabídnout výhodnější způsob pořízení vozu pro provozovatele autoškol. Vedle finanční podpory operativního leasingu nabízí také úvěr na tři roky s úrokem 1,99 procenta a možností nulové akontace.
"Jako lídr českého automobilového trhu se chceme aktivně podílet na obnově vozového parku tuzemských autoškol a chceme být nápomocni při jeho modernizaci," vysvětluje vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika Miroslav Bláha.
Spolu s vozem autoškoly získají přístup k výukovým materiálům, vzdělávacím videím a školením, kterých je podle mínění Škody v Česku nedostatek.
Automobilka také připomíná, že v provozu je speciální výukový server www.bezpecnecesty.cz, kde lze najít interaktivní testy a informace pro začínající řidiče, ale i hry a soutěže pro školní děti, jejich rodiče a především učitele základních škol. Výukový program lze využít při dopravní výchově.
V České republice je v současné době registrováno téměř 3000 provozovatelů autoškol, které dohromady využívají zhruba 30 tisíc aut. Každoročně jejich výukovými programy projde na 150 tisíc studentů.
Není tajemstvím, že právě tato skupina mladých a doposud nezkušených řidičů patří k nejrizikovějším z pohledu dopravněbezpečnostních statistik.