Jak ušetřit na náhradních dílech v servisu? Rady, kdy koupit originál a kdy repasovat

Vladislav Jasan
25. 7. 2019 14:40
Že v konečném důsledku je finančně nejvýhodnější modus operandi provozování auta jeho pravidelná základní údržba, jsme si osvětlili minule. Avšak i pokud se něco pokazí nebo některé komponenty zkrátka dožijí, existují efektivní možnosti, jak ušetřit. I zde však platí, že v některých případech dává úspora smysl, a v jiných naopak platí pořekadlo „nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci“.

Zatímco v předchozích dvou dílech našeho seriálu jsme se zaměřili na výměnu oleje a pravidelnou údržbu, tentokrát se společně soustředíme na problematiku trhu s náhradními díly a příště se podíváme na zoubek místu, která by spořivé motoristy rozhodně nemělo odpuzovat. Zjistíme, co se dá výhodně sehnat na vrakovišti.

Foto: iStock

I originál může být ale v levnějším provedení

Automobilky proto i samy velmi často - většinou u dílů s největšími objemy prodeje - nabízejí levnější alternativy, které distribuují ve vlastní síti a případně i na volném trhu (stejně jako u originálních dílů i zde často funguje oficiální cesta prodeje neautorizovaným servisům). To jsou různé ty programy jako Economy díly u Škodovky, VW a dalších koncernových značek, díly Motrio u Renaultu a Dacie, fordí Motorcraft, Product Line 2 u Kii nebo Eurorapar od PSA. Díly jsou určené pro starší vozy (od tří až pěti let stáří dále, dle značky). Automobilky vesměs tvrdí, že jde o díly "optimalizované" právě pro starší auta v kvalitě "odpovídající" originálním dílům, což si většina lidí vyloží jako "ošizené".

 

Právě se děje

Další zprávy