Dacia vládne evropským prodejům, Škoda a VW paběrkují. Soukromníci mění statistiky

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 2. 2019 6:02
Volkswagen je s 1,75 milionu automobilů za minulý rok nejprodávanější značkou v Evropě. To je údaj, který asi překvapí málokoho. Přesto i na prodeje nových aut existují různé pohledy. A podle jednoho z nich je nejpopulárnější automobilkou v Evropě Dacia a nejoblíbenějším modelem Dacia Sandero. Jde o pohled na prodeje mezi soukromými zákazníky. Právě rumunská automobilka totiž prodává téměř 80 procent svých aut do jejich rukou.

Na nejprodávanější auta v Česku se můžete podívat zde.

Foto: Jato Dynamics

Nejpopulárnější značky

Nejpopulárnější značkou v Evropě je Dacia. Jakkoliv fantasticky může tato zpráva vypadat, z jistého úhlu pohledu je to pravda. Právě rumunská automobilka totiž s podílem více než 79 procent dominuje soukromým prodejům na evropských trzích (nejedná se nicméně o absolutní číslo, nýbrž jen procentuální podíl z celkového počtu prodaných vozů). Druhé Suzuki prodalo loni do privátních rukou 67 procent svých automobilů a třetí Mazda má mezi soukromníky 58 procent svých klientů. Další pořadí vidíte v grafu výše. "Soukromé registrace mohou být užitečným indikátorem dobrého zdraví celého průmyslu," uvádí JATO Dynamics. Výzkumná společnost v souvislosti s privátními registracemi zmiňuje i fakt, že slevové akce v tomto sektoru nejsou tak agresivní jako v sektoru firemních zákazníků.

 

Právě se děje

Další zprávy