Jan Matoušek
7. 11. 2019 6:02
V minulém týdnu došlo ke spojení dvou automobilových gigantů. Francouzské PSA se provázalo s italsko-americkým koncernem Fiat Chrysler a jejich cílem je vytvořit čtvrtou největší automobilku planety. Jaké značky nová automobilka obsáhne i co by to pro oba výrobce mohlo do budoucna znamenat, rozebíráme v následující galerii.
FCA
Koncern FCA, tedy Fiat Chrysler Automobiles, vznikl v roce 2014. Spolupráce mezi Fiatem a Chryslerem ale začala už v roce 2009, kdy byli Italové jednou ze stran, které Američany zachránily před krachem. Původně měl Fiat v Chrysleru jen 20procentní podíl, který ale navyšoval, až tedy v roce 2014 pohltil amerického výrobce úplně a vznikl tak nový koncern. V návaznosti na tuto transakci se od FCA oddělilo Ferrari.
Spolupráce mezi oběma automobilkami je známá nejen úspěchy (například pozice Jeepu roste v Evropě i v USA a dnes jde dost možná o nejdůležitější značku FCA, daří se i výrobci pick-upů Ram nebo divizi lehkých užitkových vozů Fiat Professional), ale také řadou přešlapů.
Za všechny jmenujme snahu prodávat jako Lancie v Evropě přeznačené Chryslery, což vyústilo až ve stáhnutí Lancie na jediný, italský trh. Nedaří se ani Chrysleru na americkém trhu, přičemž již několikrát se spekulovalo o jeho zavření. Problémy má také Alfa Romeo, která v nedávné době musela kompletně přehodnotit svůj produktový plán. Například na trzích v Evropské unii totiž prodává méně aut než Lancia pouze v Itálii. Fiatu a Alfě Romeo se také prodejně nepodařil návrat na severoamerický trh.