Spojení automobilových gigantů pod lupou. Fiat a PSA přepisují automobilovou mapu

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 11. 2019 6:02
V minulém týdnu došlo ke spojení dvou automobilových gigantů. Francouzské PSA se provázalo s italsko-americkým koncernem Fiat Chrysler a jejich cílem je vytvořit čtvrtou největší automobilku planety. Jaké značky nová automobilka obsáhne i co by to pro oba výrobce mohlo do budoucna znamenat, rozebíráme v následující galerii.
Foto: Opel

PSA

Historie PSA se začala psát v roce 1966, přičemž zkratka symbolizuje označení Peugeot Société Anonyme. Citroën, v tu dobu ve finančních problémech, se do něj dostal o deset let později, kdy jej Peugeot koupil a dal tak vzniknout koncernu PSA Peugeot Citroën. Tomu se prodejně dařilo a v roce 1978 tak koupil od Chrysleru jeho evropskou divizi. Do ní bylo potřeba investovat větší sumu peněz, což vedlo k finančním potížím PSA a postupnému zavření značek, které byly s evropským Chryslerem spojeny.

V 90. letech PSA založilo společný podnik v Číně s místní automobilkou Dongfeng. Ta se ukázala být pro francouzského výrobce důležitým partnerem v roce 2014, kdy se PSA opět dostalo do finančních potíží a spolupráce s General Motors, započatá v roce 2012, nevyšla. Dongfeng spolu s francouzským státem PSA finančně pomohly. Číňané dnes mají 12,2 procenta automobilky a 19,5procentní hlasovací podíl.

Ačkoliv se vzhledem k současné ekonomicko-politické situaci, především čínsko-americké obchodní válce, začalo spekulovat, že by Dongfeng mohl svůj podíl v PSA po sloučení s Fiatem prodat, opak bude nejspíše pravdou. Tvrdí to alespoň Bloomberg s tím, že by Dongfeng mohl v nově vzniklé automobilce vlastnit šestiprocentní podíl.

Aby byla stručná historie PSA úplná, nesmí se zapomenout na Opel. Ten Francouzi od General Motors koupili v roce 2017 a dokázali jej ze ztráty dostat po téměř dvaceti letech do černých čísel.

 

Právě se děje

Další zprávy