První nárazový test nové Škody Superb. Dostala pět hvězdiček

Radek Pecák Radek Pecák
24. 6. 2015 11:20
Nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení nezávislé organizace EuroNCAP mají všechny aktuálně vyráběné modely značky Škoda.
I nová generace vozu Škoda Superb obhájila pět hvězdiček v crash testu EuroNCAP.
I nová generace vozu Škoda Superb obhájila pět hvězdiček v crash testu EuroNCAP. | Foto: EuroNCAP

Praha - Nová generace vozu Škoda Superb získala pět hvězdiček při nárazových testech podle hodnocení nezávislé organizace EuroNCAP. Senzory vyhodnocující následky srážek pro testovací figuríny ale přece jen ukázaly několik nedostatků.

Nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení mají v současné době všechny aktuálně vyráběné modely mladoboleslavské automobilky - měla jej už minulá generace škodovácké "vlajkové lodi".

Za ochranu dospělých i dětí sedících v autosedačkách ve druhé řadě získal nový Superb shodně 86 procent možných bodů. V ochraně chodců byl ohodnocen ziskem 71 procent možných bodů a za namontované bezpečnostní asistenční systémy obdržel 76 procent.

Pro nárazové testy si komisaři EuroNCAP vybrali karosářskou verzi limuzína, která byla ve výbavovém stupni Ambition a pod kapotou měla motor 2,0 TDI.

Komisaři EuroNCAP přesto nějaké výhrady našli. Při čelním nárazu byla zaznamenána lehce snížená ochrana nohou řidiče i spolujezdce, a rovněž v oblasti řidičova hrudníku.

Výborně dopadlo vyhodnocení následků srážky pro figurínu dítěte ve stáří 18 měsíců sedící proti směru jízdy. Naopak krk tříletého dítěte v sedačce namontované ve směru jízdy už tak skvěle chráněn nebyl.

Současně se superbem byly testovány i další dva vozy. Konkurent fabie - Hyundai i20 - si připsal čtyři hvězdičky, Fiat Panda dokonce jen tři.

Kritéria pro hodnocení nárazových testů se téměř každý rok zpřísňují. Samotný test ale zůstává již dlouhou dobu bez změny. Například při čelním nárazu je automobil rychlostí 64 kilometrů v hodině nasměrován proti deformovatelné překážce.

 

Právě se děje

Další zprávy