Nejprodávanější značky
Nejprodávanější značkou na českém trhu zůstává Škoda s 20 038 prodanými kusy. To je sice o 2,66 procenta méně než loni, nicméně kvůli propadu konkurenčních značek se mladoboleslavskému výrobci zvedl tržní podíl. Ten je teď téměř 40 procent. Na elektřinu pak z celkového počtu všech nově prodaných škodovek mohou jezdit téměř čtyři procenta aut.
Druhé místo si v prvním čtvrtletí zachoval Volkswagen, přestože meziročně si s 4467 prodanými vozy pohoršil o skoro 22 procent. Naopak třetí Hyundai s 4408 prodanými vozy zlepšilo svou pozici o 11 procent.
Mezi propady u nejprodávanějších aut výrazně vyčnívá jméno Dacia. Loňská trojka prvního čtvrtletí je letos 1958 prodanými auty na méně než polovině výsledku z minulého roku.
Pokračuje také propad Fordu či Opelu, za první čtvrtletí ztratily německé značky shodně zhruba 45 procent loňského výsledku. Nadále se nedaří ani Nissanu, ten si meziročně pohoršil o skoro 80 procent a vypadl z dvacítky nejprodávanějších značek v Česku. Přes 60 procent ztratila i Mazda a téměř na polovině svých loňských prodejů je třeba Suzuki.
Naopak stejně jako v celoevropském měřítku se i v Česku daří Toyotě. Ta si polepšila o čtyři procenta a dostala se mezi pět nejprodávanějších značek v Česku. O téměř 12 procent rostl také Mercedes-Benz, téměř 11 procent navíc si vydobylo již zmíněné Hyundai a o necelých 10 procent si polepšilo BMW. Králem první čtvrtiny letošního roku je ale Tesla. Ta si z 11 kusů polepšila na 114, čili své prodeje více než zdesetinásobila.
Celkově se americký výrobce elektromobilů dostal na 26. místo prodejního žebříčku. Například Nissan prodal jen o 14 aut více, Subaru o 10 aut více a značky jako Mini, Lexus nebo Alfa Romeo jsou až za Teslou.