Auta v Česku tolik netáhnou, za tři měsíc klesly prodeje o 16 procent. Daří se Tesle

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 4. 2020 6:02
Zatímco v březnu prodeje nových aut klesly o více než 36 procent, za celé první čtvrtletí roku 2020 pád trhu s novými auty tak velký není. Přesto je pokles o necelých šestnáct procent poměrně zásadní, méně aut než letos se za první tři měsíce roku prodalo naposledy v roce 2014. Například elektrifikovaným modelům se ale nadále daří.
Foto: Volvo

Plug-in hybridů, tedy hybridů s dobíjením ze zásuvky, které ujedou několik desítek kilometrů jen na elektřinu, se dle statistik za první tři měsíce prodalo 465 kusů, což je oproti loňským 53 kusům opět výrazný posun. Důvod je opět jasně patrný, Škoda začala prodávat Superb iV (ačkoliv se nabídka plug-in hybridů na trhu obecně rozšířila). Hned 314 hybridů do zásuvky nese logo okřídleného šípu.

Druhé místo mezi plug-in hybridy patří BMW X5 xDrive 45e za 19 prodaných kusů. Mezi Superbem a zbytkem světa tedy zeje poměrně výrazná prodejní díra. I to napovídá, jak moc Škodovka svým vstupem do této části trhu ovlivnila jeho české prodeje.

Třetí místo připadá shodně na Volkswagen Passat GTE, tedy technického příbuzného Superbu iV, a Volvo XC60 Twin Engine. Těch se prodalo po šestnácti kusech. Přes deset prodaných aut se ještě dostaly nový Ford Kuga, Mitsubishi Outlander a Volvo XC90.

 

Právě se děje

Další zprávy