Jan Matoušek
4. 7. 2019 6:02
Český trh s novými auty nadále padá. Na horší výsledky za celý loňský rok navázalo první pololetí roku letošního. Celkem se prodalo o 10,63 procenta automobilů méně než za první pololetí 2018. Nedařilo se ani většině automobilek v nejlepší desítce - Škoda jako lídr trhu si pohoršila o více než šest procent, ještě více se propadly prodeje Volkswagenu nebo Fordu. Přesto lze najít několik značek, které i přes nepříznivý vývoj rostly. Na kompletní výsledky za první polovinu roku se podívejte do galerie.
Trh klesá
Prodejní ztráta za celý loňský rok činila 3,7 procenta. Šlo o první pokles za několik let, přesto bylo 261 437 prodaných automobilů druhým nejlepším výsledkem v historii. Letošní rok je na tom prodejně, soudě podle údajů Svazu dovozců automobilů za první pololetí, výrazně hůře.
Celý trh s novými auty klesl o 10,63 procenta na 128 498 prodaných vozů. Loni se přitom za stejnou dobu prodalo 143 784 automobilů. Trend je tedy jasný a je otázkou, jestli dokáže ve druhé polovině roku trh růst tolik, aby dokázal pololetní výsledek smazat. Podíváme-li se na dílčí měsíční statistiky, ani v jednom z doposud uplynulých šesti měsíců nebyl počet prodaných aut vyšší než loni.
Mezi palivy dominuje benzin s 90 396 prodanými kusy (to je 70,35 procenta všech nových aut). Na naftu připadá 34 867 prodaných aut (podíl 27,13 procenta), elektromobilů se za první pololetí prodalo 324 (podíl 0,25 procenta).