Když nové, tak laciné. Na padajícím českém trhu se nejvíce daří Dacii, Octavia ztrácí

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2019 6:02
Český trh s novými auty nadále padá. Na horší výsledky za celý loňský rok navázalo první pololetí roku letošního. Celkem se prodalo o 10,63 procenta automobilů méně než za první pololetí 2018. Nedařilo se ani většině automobilek v nejlepší desítce - Škoda jako lídr trhu si pohoršila o více než šest procent, ještě více se propadly prodeje Volkswagenu nebo Fordu. Přesto lze najít několik značek, které i přes nepříznivý vývoj rostly. Na kompletní výsledky za první polovinu roku se podívejte do galerie.
Foto: Martin Přibyl

Nejprodávanější značky za první pololetí roku 2019

Výrobce 2019 2018 Změna
1. Škoda 44 090 46 976 -6,14 %
2. Volkswagen 10 782 13 741 -21,53 %
3. Dacia 9032 8537 5,80 %
4. Hyundai 8562 10 367 -17,41 %
5. Peugeot 6233 5763 8,16 %
6. Renault 5560 5245 6,01 %
7. Kia 4866 5483 -11,25 %
8. Toyota 4801 4983 -3,65 %
9. Ford 4622 7439 -37,87 %
10. Mercedes-Benz 3461 3779 -8,41 %
 

Právě se děje

Další zprávy