Když nové, tak laciné. Na padajícím českém trhu se nejvíce daří Dacii, Octavia ztrácí

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2019 6:02
Český trh s novými auty nadále padá. Na horší výsledky za celý loňský rok navázalo první pololetí roku letošního. Celkem se prodalo o 10,63 procenta automobilů méně než za první pololetí 2018. Nedařilo se ani většině automobilek v nejlepší desítce - Škoda jako lídr trhu si pohoršila o více než šest procent, ještě více se propadly prodeje Volkswagenu nebo Fordu. Přesto lze najít několik značek, které i přes nepříznivý vývoj rostly. Na kompletní výsledky za první polovinu roku se podívejte do galerie.
Foto: Jaguár

Dacia stoupá, Ford a Nissan padají

Spolu s poklesem celého trhu klesly i prodeje řadě automobilek. Nejvíce je to mezi deseti nejpopulárnějšími značkami patrné u Fordu, který si meziročně pohoršil o téměř 38 procent a z pátého místa spadl na deváté. Nedařilo se ani Volkswagenu, který si sice ponechal druhé místo, ale zároveň ztratil 21,5 procenta. Lídrem trhu nadále zůstává Škoda, jejíž prodeje nicméně meziročně poklesly o šest procent. Z první desítky si rovněž pohoršily Hyundai, Kia, Mercedes-Benz a Toyota.

Naopak na bednu se dostala rumunská Dacia, která si polepšila o necelých šest procent a přeskočila tak Hyundai. Jednociferně z nejlepší desítky rostly i francouzské automobilky Peugeot a Renault.

Pokud se podíváme za nejprodávanější desítku automobilů, zjistíme výrazný propad u japonských značek. Suzuki si pohoršilo o 27,59 procenta a Subaru o 24,04 procenta. Absolutním lídrem propadáků je však mezi značkami Nissan, který klesl meziročně o více než 60 procent na 1252 automobilů. Nedařilo se ani Opelu, BMW, Alfě Romeo nebo Porsche. Naopak největší meziroční nárůst si připsal Jaguar, který prodal o téměř 47 procent aut více. Dařilo se i Lexusu, který rostl o více než 26 procent, polepšily si i Volvo nebo Mazda. 

 

Právě se děje

Další zprávy