Jan Matoušek
11. 3. 2020 10:17
Počet nově prodaných osobních aut v Česku za první dva měsíce roku 2020 poklesl. Jestliže loni našlo nového majitele 38 125 automobilů, letos počet spadl na 36 509 aut. To je o 4,24 procenta méně. Přesto lze najít kategorii, která si polepšila skokově. Jde o auta do zásuvky. Ještě loni byly jejich prodeje v desítkách kusů, letos už se počítají ve stovkách.
15 nejprodávanějších značek
Prohlédněte si žebříček patnácti nejprodávanějších značek nových aut za leden a únor letošního roku. Nechybí ani pokles či vzestup oproti roku 2019.
|
Značka |
Prodej 2020 |
Meziroční změna |
1. |
Škoda Auto |
14 670 ks |
+9,25 % |
2. |
Volkswagen |
3339 ks |
-12,5 % |
3. |
Hyundai |
3287 ks |
+31,64 % |
4. |
Toyota |
1577 ks |
+22,15 % |
5. |
Kia |
1510 ks |
+14,92 % |
6. |
Dacia |
1326 ks |
-48,74 % |
7. |
Peugeot |
1320 ks |
-29,22 % |
8. |
Mercedes-Benz |
1227 ks |
+26,63 % |
9. |
Renault |
1065 ks |
-24,84 % |
10. |
BMW |
986 ks |
+29,23 % |
11. |
Ford |
894 ks |
-34,41 % |
12. |
Seat |
851 ks |
-9,28 % |
13. |
Citroën |
786 ks |
-24,35 % |
14. |
Opel |
514 ks |
-34,85 % |
15. |
Audi |
420 ks |
+9,09 % |