Jan Matoušek
11. 3. 2020 10:17
Počet nově prodaných osobních aut v Česku za první dva měsíce roku 2020 poklesl. Jestliže loni našlo nového majitele 38 125 automobilů, letos počet spadl na 36 509 aut. To je o 4,24 procenta méně. Přesto lze najít kategorii, která si polepšila skokově. Jde o auta do zásuvky. Ještě loni byly jejich prodeje v desítkách kusů, letos už se počítají ve stovkách.
Elektřina? I Češi jí přichází na chuť
Ačkoliv výraznější státní pobídky soukromníkům na nákup auta do zásuvky, tedy elektromobilu nebo plug-in hybridu, v České republice (na rozdíl třeba od Slovenska na konci loňského roku) momentálně neexistují, zájem o modely do zásuvky i tak meziročně roste.
Čistých elektromobilů se za první dva měsíce prodalo 594 kusů, plug-in hybridů, tedy modelů se spalovacím motorem a elektromotorem, jehož baterie je možné dobíjet z běžné sítě a ujet s nimi i několik desítek kilometrů bezemisně, potom 364 kusů. Jedná se tak o výrazný rozdíl oproti lednu a únoru 2019.
Tehdy si zájemce našlo 106 elektromobilů a 42 plug-in hybridů. Rozdíl je tedy skokový. A při pohledu na počty prodaných kusů je celkem jasné, co tuto změnu způsobilo.