"Toto odvětví čelí nesčetným problémům, od klesající poptávky na klíčových trzích až po eskalaci globálního obchodního napětí a potřebu zůstat na čelném místě v budoucích technologiích," uvedl generální ředitel SMMT Mike Hawes. Klíčovým rizikem podle něj ale zůstává hrozba odchodu Británie z Evropské unie bez dohody.
Dřívější údaje SMMT ukázaly, že investice do automobilového průmyslu v Británii se v loňském roce kvůli obavám ohledně brexitu propadly téměř o polovinu na 589 milionů liber (17,6 miliardy Kč).
Výroba automobilů v Británii se loni podle SMMT snížila o devět procent na pětileté minimum 1,52 milionu vozů. Zaznamenala tak nejprudší pokles od hospodářské recese z let 2008 a 2009.
Japonská automobilka Honda Motor tento měsíc oznámila, že v rámci globální restrukturalizace výroby plánuje do roku 2021 zavřít svůj závod v britském městě Swindon. O práci přijde až 3500 lidí. Generální ředitel Hondy Takahiro Hačigo nicméně na tiskové konferenci uvedl, že rozhodnutí o ukončení výroby nesouvisí s brexitem.