Přijíždí nový Ford Transit. Stačí mu jen 6,4 litru

Radek Pecák Radek Pecák
16. 2. 2014 19:55
Největší Ford Transit nyní odveze až 15 m3 nákladu.
Nový Transit má opět vylepšené jízdní vlastnosti.
Nový Transit má opět vylepšené jízdní vlastnosti. | Foto: Ford

Letos se na trh dostane nová generace Fordu Transit, největšího z rodiny užitkových vozů označených modrým oválem.

Ford chce konkurenci opět předhonit tím, že nabídne nejnižší provozní náklady ve své třídě. Například model ve verzi Econetic má kombinovanou spotřebu jen 6,4 litru na sto kilometrů. Spotřebu pomáhá snižovat například systém stop&start, systém kontroly akcelerace či omezovač rychlosti.

Nový Transit uveze také více nákladu. Dovnitř lze - v závislosti na zvolené délce vozu - naložit předměty dlouhé od 3,04 do 4,21 metru. Objem skříně dosahuje až 15,1 krychlového metru. Výška nákladového prostoru činí až 202,5 centimetru. Všechny skříňové transity nyní odvezou čtyři europalety, verze Jumbo dokonce pět.

Krátké testovací jízdy absolvoval redaktor online deníku Aktuálně.cz v Barceloně a jejím bezprostředním okolí.

Vybavení a zpracování kabiny se blíží manažerským osobním automobilům.
Vybavení a zpracování kabiny se blíží manažerským osobním automobilům. | Foto: Ford

Stejně jako u minulých generací nabízí Ford velké množství kombinací výšek, rozvorů, délek a pohonů. Opět dá na výběr mezi pohonem předních či zadních kol nebo 4x4. Nejprodávanějším bude klasická skříňová dodávka s označením Transit Van, dále se nabízí Transit Bus pro 11 až 18 cestujících a Transit Podvozek.

Prototypy nového transitu najezdily 11 milionů, dalších půl milionu kilometrů už testovali skuteční zákazníci Fordu. Ověřovala se i konstrukce jednotlivých dveří. Každé z nich podstoupily test výdrže při 500 000 zabouchnutích.

Na konstrukci karosérie jsou použity trvanlivější a pevnější materiály.
Na konstrukci karosérie jsou použity trvanlivější a pevnější materiály. | Foto: Radek Pecák

Žádné rušivé zvuky

Vlastníci nového transitu by měli ušetřit také v servisech. Základní servisní interval je dva roky nebo 50 000 kilometrů. O více než hodinu se také snížila doba, kterou vůz musí strávit na kontrole po ujetí více než 150 000 kilometrů. A například výměna zadních brzd bude nyní trvat jen 1,3 hodiny místo dvojnásobného času u minulé generace.

Vedle dodávky nabídne Ford i verze s kabinou a podvozkem.
Vedle dodávky nabídne Ford i verze s kabinou a podvozkem. | Foto: Ford

Automobil budou pohánět tři různé verze turbodieselového motoru 2,3 TDCi. Nejslabší má 100, prostřední 125 a vrcholná verze pak 155 koňských sil. Maximální točivý moment je 310 až 385 Nm.

Všechny verze mají šestistupňovou manuální převodovku. Ověřili jsme si, že řazení je na úrovni nejlepších osobních vozů současnosti. Příkladné je rovněž odhlučnění motoru.

Ve Španělsku jsme testovali vozy, které byly zatížené obvykle několika stovkami kilogramů nákladu. S takto naloženým vozem jsme absolvovali desítky přejezdů příčných prahů, železničních kolejí a podobných nástrah. Od podvozku se přitom neozývaly žádné rušivé zvuky, vůz si s nerovnostmi poradil plynulým zhoupnutím.

Cestovní kanceláře mohou kupovat až osmnáctimístné autobusy.
Cestovní kanceláře mohou kupovat až osmnáctimístné autobusy. | Foto: Radek Pecák

Airbagů může být šest

V základní výbavě vozu, který se začne prodávat v Česku během jara, je airbag řidiče, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, světla denního svícení a boční posuvné dveře na pravé straně. Ty mají obří šířku sto třicet centimetrů.

Prostřední výbava nabídne navíc dvojsedadlo spolujezdce se sklopným stolkem a velkým odkládacím prostorem v jeho útrobách, omyvatelnou podlahu v nákladovém prostoru, rezervní kolo a palubní počítač.

Nejvyšší výbava s označením Trend pak obsahuje i manuální klimatizaci, rádio s ovládáním na volantu, odbočovací světla, mlhovky, vyhřívané přední sklo, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka a také obložení stěn nákladového prostoru do poloviny jeho výšky.

Rodina nových transitů se letos zkompletuje.
Rodina nových transitů se letos zkompletuje. | Foto: Ford

Za příplatek si zájemci mohou pořídit například zadní parkovací kameru s displejem zabudovaným do vnitřního zpětného zrcátka, zásuvku na 230 voltů či sadu sedadel zahrnujících vyhřívání, loketní a bederní opěrky a také čelní airbag spolujezdce s bočními a stropními airbagy.

Dokoupit lze rovněž pětiletou prodlouženou záruku s omezením na 200 000 ujetých kilometrů.

Zaváděcí cena pro nový Transit Van je od 449 900 korun ve verzi 290 Leader.

 

Právě se děje

Další zprávy