Češi ve výměně zimních pneumatik tápou. Pomůže přezouvací desatero

Martin Přibyl Martin Přibyl
11. 10. 2018 6:02
Výměna pneumatik není žádná věda. Neděláte ale něco špatně? V loňském průzkumu značky Barum se ukázalo, že 55 % Čechů neví, jak správně rozlišit zimní pneumatiku, a třetina nezná minimální hloubku vzorku, kterou předepisuje zákon. Připravili jsme pro vás tedy přezouvací desatero, které se před sezonou bude hodit.
Díky přítomnosti snímačů v každém kole se řidič dozví, z jaké pneumatiky vzduch uchází, i jaký je v ní aktuální tlak.
Díky přítomnosti snímačů v každém kole se řidič dozví, z jaké pneumatiky vzduch uchází, i jaký je v ní aktuální tlak. | Foto: Continental

8. Vyplatí se pořídit si se zimními pneumatikami i další sadu disků?

V případě, že jste koupili starší auto, nebo nový vůz s tzv. nepřímou kontrolou tlaku v pneumatikách, pak ano. Poté, co vám v pneuservisu pneumatiky nazují na disky a vyváží je, budete si je moci měnit sami svépomocí, levnější bude i přehazování těchto tzv. kompletů v pneuservisu. Zejména tedy v případě, že se spokojíte s levnějšími plechovými disky.

Pokud ale máte auto vybavené přímým sledováním tlaku v pláštích pomocí čidel ve ventilcích (většinou poznáte tak, že lze v menu palubního počítače zobrazit hodnoty tlaku pro jednotlivé gumy), pořízení druhé sady disků se s ohledem na nutnost koupě další sady ventilků, která může stát i 10 000 Kč, nevyplatí. Přezouvání pneumatik v pneuservisu vyjde levněji, a navíc je nutné měřiče tlaku po přehození kol vždy načíst do řídicí jednotky vozu. To mohou udělat jen v servisu.

 

Právě se děje

Další zprávy