Praha - Deset let poté, co pánové Václav Laurin a Václav Klement začali v Mladé Boleslavi vyrábět nejprve jízdní kola a později i motocykly, pronikla do světa zpráva, že z tohoto podniku vyjede i první automobil.
První snímek otiskl přesně 29. října 1905 časopis Allgemeine Automobil-Zeitung. Krátce po něm obdobnou informaci přinesl i český týdeník Sport a hry.
Vůz dostal označení Voiturette, což je francouzská zdrobnělina slova označujícího malé auto - vozítko. Myšlenkou na výrobu aut se otcové zakladatelé zabývali již od roku 1900, kdy se v oficiálním prospektu na motocykly značky Slavia objevilo toto označení firmy: Laurin&Klement, továrna velocipedů, motocyklů a automobilů Slavia, Mladá Boleslav (Království české).
Nejprve byl vyroben čtyřkolový motocykl, kde spolujezdec seděl o něco níže než řidič a před ním. V roce 1901 se pak na vídeňské automobilové výstavě objevila čtyřkolka, která již měla volant. Různé prototypy pak vznikly i v letech 1902 a 1903. Ještě před samotným kompletním automobilem firma v roce 1905 v Praze vystavila nový motor.
Tento kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu válců 1005 cm3 pak také skutečně využila k pohonu prvního mladoboleslavského automobilu. Výkon byl 5,2 kW (7 koní), což stačilo na dosažení rychlosti 40 kilometrů v hodině. Řidič mohl využívat tři rychlosti pro jízdu vpřed, k dispozici byla i zpátečka.
Hmotnost prázdného vozidla činila přibližně půl tuny. Prodej začal krátce po zveřejnění fotografií a prvních testech. Nakonec bylo smontováno 44 exemplářů vozu s typovým označením Voiturette A.
Do současnosti mladoboleslavská automobilka vyrobila již více než 17 milionů vozů.