Foto: Projeli jsme se historickými škodovkami. I auto z roku 1948 funguje bezvadně

Foto: Projeli jsme se historickými škodovkami. I auto z roku 1948 funguje bezvadně
Automobilka Škoda, která letos slaví 120. výročí trvání firmy, zapůjčila na jeden den novinářům některé modely z depozitáře muzea. Laurin&Klement Voiturette "A" byl první model, který mladoboleslavská továrna začala v roce 1905 vyrábět po jízdních kolech a motocyklech.
Poháněl ho dvouválec se zdvihovým objemem válců 1005 cm3, který měl výkon sedm koní. Díky němu se malý vůz rozjel na rychlost až 40 kilometrů v hodině. Před nepřízní počasí nebyla posádka chráněna vůbec nijak a ovládání rovněž nebylo snadné. Novináři si mohli prozkoumat momentálně nepojízdnou repliku.
Plně pojízdný je vůz Laurin&Klement 110 z roku 1926. Čtyřválec 1,8 litru disponoval výkonem 25 koní. Volant tohoto vozu s dřevěnou kostrou pokrytou plechovými panely ale novinářům nesvěřili, mohli se svézt na ostatních sedačkách. Právě tento vůz z první série byl poslední se samostatným logem Laurin&Klement. Vozy z dalších let již po fúzi s firmou Škoda měly na chladiči dvě loga.
Automobil z roku 1932 už nesl pouze název Škoda, typové označení 645. Poháněl ho šestiválec 2,5 litru s výkonem 45 koní. Mohl jet až devadesátkou. Tento exemplář původně patřil lékaři z jihočeské Hluboké. Dnes je citlivě zrestaurován a řídit ho smí jen povolaní zaměstnanci muzea Škoda.
Foto: Radek Pecák
Radek Pecák Radek Pecák
25. 10. 2015 13:24
Automobilka Škoda vytáhla své důležité historické modely z depozitáře muzea, novináři si je mohli otestovat.
 

Právě se děje

Další zprávy