"Můžeme skladovat cokoliv. Vždy si můžeme najmout polní parkoviště nebo pozemky leteckých klubů. Když překročíme hranici 50 000 vozů, tak to začíná narážet na naše cash flow a likviditu. Proto raději vypouštíme směny," uvedl Povšík pro HN.
V současné chvíli má firma podle Povšíka po 40 000 nedodělaných vozů. Když se začne počet nedodělaných aut blížit 50 000, začne Škoda rušit směny. "A jelikož nic nevyrobíme, tak nenavyšujeme čísla. A mezitím odebíráme z paketu uložených vozů a doděláváme, co jde. Zatím jsme se nikdy ke kritické fázi 50.000 nepřiblížili," uvedl Povšík.
Krizovým modelem je podle něj Octavia. "Octavii obětováváme kvůli ostatním modelům, které musíme preferovat. Potřebujeme dostat na trh především Enyaq jako naše prémiové a první plně elektrické auto s vysokou marží," uvedl odborový předák. Přednost dostávají například nové Fabie a vozy s vysokou marží, mezi něž patří Enyaq IV, Kodiaq a Superb. Kvůli problémům s čipy se může podle Povšíka výroba nového auta zpozdit až o 90 dnů.
Firmu nyní trápí především nedostatek čipů z Malajsie, v tamních továrnách je velké množství zaměstnanců s covidem-19 a v zemi je zavedený lockdown. Kvůli nedostatku čipů musela firma o týden prodloužit celozávodní dovolenou, kdy je zastavena výroba. "Výroba se naplno obnoví tuto neděli v deset hodin večer noční směnou. Tedy 34. pracovním týdnem se všechno rozjede. Je to především kvůli tomu, abychom si udělali pořádek a zjistili, jak se lidé vrátili do práce a kdo nepřijde," uvedl Povšík.
V loňském roce firma kvůli lockdownu podle Povšíka vyrobila oproti plánům zhruba o 210 000 vozů méně. "Letos máme zatím zhruba 60 000 vozů minus - především kvůli nedostatku čipů. Určitě ale nedosáhneme tak vysokého výpadku jako loni. Kdybychom měli čipy, hladce překonáme všechny rekordy v historii společnosti Škoda Auto," řekl Povšík.