Když nechcete VW Multivan: Auto snů velkých rodin nabízí i konkurence, za jakou cenu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
28. 5. 2021 6:02
Velká MPV z trhu pomalu mizí a jejich místo nahrazují středně velké osobní dodávky. Etalonem této třídy je Volkswagen Multivan, který již brzy dostane novou generaci. Co když ale z jakéhokoliv důvodu někdo německý model nechce? Alternativ není málo, vybrali jsme ty nejoblíbenější. Podívejte se, s čím jdou do boje proti populárnímu Volkswagenu.

Citroën Spacetourer - od 889 350 Kč

Citroën Spacetourer je prvním ze čtyř prakticky identických modelů koncernu PSA a Toyoty. Tato čtveřice se rychle zařadila mezi nejpopulárnější auta svého segmentu nejen na českém trhu. Francouzský dvojitý šíp pak nabízí skutečně širokou variabilitu verzí.

Volit je možné ze tří délek karoserie, ta nejkratší s hodnotou 4,6 metru je tak někde na úrovni aut střední třídy, nejdelší ale má 5,3 metru. Tomu odpovídá i velikost kufru, která je u nejdelší verze maximálně až 4500 litrů (měřeno ke stropu). Standardně mají všechny verze osm míst k sezení s uspořádáním 2+3+3. Zvolit je ale možné i pětimístnou verzi bez zadní trojice sedadel, anebo u střední a dlouhé karoserie sedmimístnou variantu s dvojicí sedadel uprostřed. Zatímco první položka je bez příplatku, za druhou se připlácí.

Technické údaje

XS M XL
Rozměry (d/š/v) 4606/1920/1905 mm 4956/1920/1890 mm 5308/1920/1890 mm
Rozvor náprav 2925 mm 3275 mm 3275 mm
Objem kufru 224/3397 l 798/3968 l 1384/4554 l
Naftové motory 1.5 BlueHDi (88 kW) 2.0 BlueHDi (106/130 kW) 2.0 BlueHDi (106/130 kW)
Elektromotor ---------- ë-Spacetourer (100 kW) ë-Spacetourer (100 kW)

Pod kapotou hrají prim naftové motory 2.0 BlueHDi - slabší má 106 kW a manuální šestistupňovou převodovku, silnější 130 kW a osmistupňový automat. Nejkratší provedení se nabízí výhradně s 1.5 BlueHDi o výkonu 88 kW a s manuální šestistupňovou převodovkou. Nevýhodou může být absence verze s pohonem všech kol.

Nedávnou novinkou v portfoliu se stala elektrická varianta. Ta využívá stejný 100kW elektromotor jako třeba Citroën ë-C4 nebo Peugeot e-208 v kombinaci s 50kWh nebo 75kWh baterií. V prvním případě auto ujede maximálně 231 a ve druhém 329 km.

V nabídce jsou dva výbavové stupně Feel a Shine. Už v základu má auto dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio se sedmipalcovou obrazovkou, zadní parkovací senzory, boční posuvné dveře na obou stranách nebo litá 17palcová kola. Nejkratší provedení přijde i s DPH na 889 350 korun, prostřední délka karoserie stojí minimálně 974 050 korun a nejdelší provedení začíná na 1 004 300 korunách. Na elektrickou variantu je potřeba připravit si nejméně 1 294 700 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy