Ojetina dražší než nové auto. Jako Ferrari jsou i Dacia Duster nebo elektrická Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 7. 2021 6:03
Že se Lamborghini, Ferrari nebo Porsche prodávají i jako ojetá mnohdy za cenu nového vozu, není až tak překvapivé. Stejně tak některé modely prémiových značek jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Existují ale i auta mainstreamových výrobců jako Dacia, Škoda nebo Suzuki, u nichž cena neklesá. Podívejte se na některé ojetiny, které stojí jako nová auta.
Foto: Dacia

Dacia Duster

I další premiant tohoto přehledu patří do kategorie SUV, přesto byste ho možná ani nečekali. Dacia Duster se totiž prodává jak teplé housky na krámě, ročně jich přibude jen na českých silnicích několik tisícovek, takže zdánlivě není důvod, aby byly ojetiny extra drahé. Jenže opak je pravdou, zájemců o ojetý Duster je víc, než kolik jich je reálně v nabídce. A tak se i auto spadající ještě do první generace prodává často za (při započtení inflace) podobné peníze, jako když bylo nové. Ostatně jeden ojetý kousek z roku 2010 jsme nedávno otestovali.

Jenže malý rozdíl v ceně nového a ojetého Dusteru lze pozorovat také u aktuální generace, která zanedlouho přijede v omlazené verzi. Například provedení Techroad, které bylo v červnu 2019 vrcholem celé nabídky Dusteru, stálo se 110kW třináctistovkou jako nové 420 900 korun a s pohonem všech kol 465 900 korun. Čekáte, že Duster vybavený třeba navigací nebo sledováním mrtvého úhlu za dva roky zlevnil? Ani náhodou. Auta s nájezdem kolem 40 tisíc kilometrů se prodávají za 420 či 430 tisíc korun, tedy za prakticky stejnou cenu jako nová.

Ale není to jen případ špičkově vybavených dvouletých Dusterů. Třeba verze s 85kW naftovým motorem a pohonem všech kol stála v červnu 2019 minimálně 436 900 korun. Jako ojetina s nájezdem 35 tisíc kilometrů stojí klidně 410 tisíc korun, přičemž řeč není o nejvyšším výbavovém stupni. A i tři roky stará naftová čtyřkolka s nájezdem skoro 129 tisíc kilometrů se prodává pořád za 330 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy