Jan Matoušek
29. 7. 2021 6:03
Že se Lamborghini, Ferrari nebo Porsche prodávají i jako ojetá mnohdy za cenu nového vozu, není až tak překvapivé. Stejně tak některé modely prémiových značek jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Existují ale i auta mainstreamových výrobců jako Dacia, Škoda nebo Suzuki, u nichž cena neklesá. Podívejte se na některé ojetiny, které stojí jako nová auta.
Dacia Dokker
A z trhu zmizelo i auto podobné Dacii Dokker. Levná osobní verze dodávky se z nabídky vytratila začátkem letošního roku, Česko pro ni přitom bylo po Francii druhým největším trhem. Z toho tedy vyplývá, že poptávka po tomto modelu existovala a pravděpodobně existovat bude, uspokojit ji nicméně nebude moc čím. Konkurence v podobě Citroënu Berlingo, Peugeotu Rifter nebo Renaultu Kangoo je dražší (Dokker začátkem roku startoval na 319 900 korunách s 75kW benzinovou třináctistovkou), Renault Express pak zase pro Evropu nebude k dispozici v osobní verzi.
Ostatně ani nabídka ojetin není kdovíjak široká. Jeden z příkladů - čtyři roky starý Dokker Stepway 1.2 TCe s 36 tisíci najetými kilometry přijde na 285 tisíc korun. Přitom stejná výbava Stepway s modernější 1.3 TCe stála začátkem letošního roku ceníkově od 336 900 korun. Rozdíl je tedy "jen" nějakých 50 tisíc korun. Narazit se dá i na tříletý Stepway s atmosférickou šestnáctistovkou a 10 tisíci kilometry za 340 tisíc korun. Nad hranicí 200 tisíc korun se drží i pět či šest let staré kousky s atmosférickou šestnáctistovkou a nájezdem přes 30 tisíc kilometrů.