Od dubna začíná na šestém úseku modernizace D1 mezi Psářemi a Souticemi fungovat automatický systém detekčních kamer. Ty změří projíždějící vozidlo na začátku a na konci omezení a vyhodnotí jeho průměrnou rychlost.
Data pak systém automaticky předává ke zpracování policii, která posílá podezření ze spáchání přestupku příslušné obci s rozšířenou působností, v tomto případě do Vlašimi, k dalšímu řešení.
V tuto chvíli se na tomto úseku rekonstruuje, a je zde tedy omezení na 80 km/h. Ředitelství silnic a dálnic, dopravní policie a ministerstvo dopravy v čele s Danem Ťokem si od měření slibují snížení rychlosti projíždějících vozidel.
"Nehody v zúžení způsobují nejvíce řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu, narazí do dočasných svodidel a zablokují tím provoz v úseku i na několik hodin. Úsekové měření se loni osvědčilo a budeme v něm pokračovat i letos," říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
ŘSD zároveň přiznává, že po instalaci detekčních kamer, ke kterým došlo loni, byly pokutovány jen tři procenta všech řidičů, kteří zde projeli, tedy zhruba 150 000 osob.
V současnosti probíhá otevřená soutěž na měřicí sady, které vypsalo ŘSD. Po ukončení soutěže zřejmě dojde k další instalaci kamer, a to na čtyřech místech. Úsekové měření by se mohlo objevit na čtvrtém úseku modernizace D1 mezi Ostředkem a Šternovem, na desátém úseku mezi exity Hořice a Koberovice, na patnáctém úseku u sjezdů na Jihlavu a Velký Beranov a na úseku číslo osmnáct mezi Měřínem a Velkým Meziříčím-západ.