Chevrolet Captiva je čistokrevné SUV střední třídy, které nemá potřebu svého majitele doslova sežrat svou spotřebou. Finančně dostupný vůz, jehož základní cena se pohybuje od 449 tisíc korun, je po své nové úpravě mnohem více sexy. V Chevroletu se pokouší přizpůsobit design evropské představě o terénním automobilu, ale i přes snahu se jim podařilo vytvořit spíše bratrance amerických SUV vozů.
Na první pohled je vidět nová a o mnoho větší dvoudílná maska. Působí agresivně a čiší z ní mnohem více testosteronu. Automobil se tváří, jako pánská záležitost, ale uvnitř se skrývá opravdu velký kufr, který rázem toto auto katapultuje na vůz rodinný, protože to je nejspíš ta nejdůležitější vlastnost rodinného vozu - prostor. A co za více než půl milionu korun nabízí dál?
Nejlevnější Captiva má náhon pouze na přední nápravu a pohání ji benzínový čtyřválec 2,4l s nejvyšším výkonem 123kW. Ani v této nejnižší výbavě LS není očesaná, protože v základní výbavě ukrývá palubní počítač, handsfree, bluetooth, audiosystém ovládaný na volantu, vyhřívaná zrcátka, klimatizaci, elektrické ovládaní okýnek a mnoho dalších prvků.
Praktické, dostupné, rodinné
Druhá výbava označená LT je doplněna parkovacími senzory a disponuje i tempomatem a senzory spouštějícími stěrače. Nejlevnější Caaptiva s pohonem všech kol přijde na 594 tisíc korun. Dieslový motor 2.2 D/120 kW lze ve výbavě kombinovat buď s předním pohonem a sedmimístnou konfigurací, nebo s pohonem všech kol a pětimístným interiérem. Sedadla ve třetí řadě jsou pohodlná stejně jako druhá řada, ale s místem na nohy a vystupováním už je to horší. Pohodlně se tam vejde snad jen domácí mazlíček. Novinkou ovšem je rozšířená nabídka povrchů na sedadla - od kožených, koženkových, látkových až po kombinované možnosti.
V nejvyšší výbavě LTZ se majitel může pochlubit navíc zatmavenými skly, 19" koly a silnějším dieslovým motorem nebo benzinovým šestiválcem. Sedadla jsou vyhřívaná a zcela kožená. V orientaci pomáhá zabudovaná navigace, sportovní průhledná světla a další detaily.
Trochu chaosu, ale plno úložného prostoru
Uvnitř na ovládacím panelu může ze začátku vzniknout problém s orientací, ale je to spíše o zvyku a intuici. Co potěší ale každého, je mnoho úložných možností. Větší zavazadla pohltí obří kufr, který je díky rozměrům auta položen o něco víc nahoru a menší postavy by mohly mít problém uložit těžké zavazadlo do auta. Velké plus za možnost neotvírat celý kufr, ale pouze okénko na pátých dveřích.
Nová Captiva jezdí reálně s dieslovým motorem mezi 8,5 a 9,5 l/100 km.