Nová auta, která Češi nechtějí. Prohlédněte si největší propadáky za první pololetí

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 7. 2019 6:02
Nová auta se v prvním pololetí roku 2019 neprodávají tak rychle jako loni. Celý trh spadl o necelých 11 procent na 128 498 prodaných automobilů. Našlo se přitom jen několik značek s výrazným nárůstem registrací, více se jich naopak propadlo. Například Ford se zhoršil o 38 procent, a Nissan dokonce o 60 procent. To se podepsalo i na pořadí modelů, z nichž mnohé klesly o více než polovinu. Právě na 15 největších propadáků prvního pololetí jsme se zaměřili v následující galerii.

V galerii najdete přehled modelů, jejichž registrace se meziročně propadly o více než polovinu. Zároveň jde o modely, kterých se letos nebo loni prodalo alespoň 100 kusů. Z žebříčku jsme rovněž vyřadili auta, která se meziročně přestala prodávat a nemají přímého nástupce (sehnat je ale občas můžete ze skladových zásob jednotlivých dealerů), logicky je tak propad jejich prodejů výrazný.

Foto: Výrobci

Ford Ka+: -77 %

Tak jako se prodejně nedařilo celému Nissanu, nedařilo se ani celému Fordu. Nejcitelnější jsou samozřejmě propady u oblíbených modelů - Focus spadl o více než polovinu, Fiesta o více než 40 procent. A to jsou modelové řady, jejichž prodeje se počítají ve vyšších stovkách, či dokonce tisícovkách kusů.

Procentuálně nejvíce nicméně tratil Ford u svého základního modelu Ka+. Vůz dovážený do Evropy z Indie v prvním pololetí poklesl o 77,45 procenta, a z 306 kusů se tak propadl na 69 prodaných aut. Asi se tak nelze divit, že produkce pro Evropu v září letošního roku skončí.

 

Právě se děje

Další zprávy