Praha - V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celé České republice získala neslavné prvenství stejně jako v loňském roce ulice U Seřadiště v Praze 10, která bývala dříve nejrychlejší spojkou městských částí Michle a Vršovice. Výsledky ankety dnes sdělil Jiří Cívka z nadace pojišťovny Generali.
V anketě rozhodovali motoristé prostřednictvím mobilních aplikací a portálu Výmoly.cz. Jednotlivé výtluky posbíraly přes 91 000 hlasů. Podněty od uživatelů putují online k příslušným správcům silnic, kteří s nimi dále pracují. Celkem pět ze sedmi nejhorších výmolů bylo k dnešnímu dni kompletně či provizorně opraveno.
"Na dopravní bezpečnost má vliv nejen chování řidičů, ale i stav silnic. Rozhodli jsme se proto letos pomáhat s opravami silnic nižších tříd a uvolnili jsme krajům 4,4 miliardy korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Kraje si samy vybírají, na které úseky peníze použijí. A veřejnost krajům pomáhá volbou vhodných úseků, například prostřednictvím tipů z webu Výmoly.cz," uvedl k anketě ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).
"Hlavní město Praha si po roce odnáší anticenu za nejhorší výmol v republice. Současně je potřeba zdůraznit, že je zároveň nejaktivnějším krajem v opravách nahlášených výtluků. Ulici U Seřadiště navíc dlouhodobě provázejí majetkoprávní spory. Alespoň provizorně se úsek podařilo opravit, což je výrazný posun proti loňskému roku," komentoval anketu Petr Čaník z projektu Výmoly.cz.
Hned dvakrát se do první sedmičky dostaly silnice na Třebíčsku. Druhé místo v anketě patří silnici v Okřešicích na Třebíčsku, která anketu "vyhrála" v roce 2012, čtvrté potom silnici v Jemnici. Mezi ně se vešla ulice Těšínská v Opavě. Páté místo obsadila silnice v Hospozíně na Kladensku.
Za pět let trvání projektu nahlásili motoristé již 5335 výtluků, z toho jich bylo opraveno 2339, což je téměř 45 procent. V letošním roce upozornili řidiči v rámci celé republiky na téměř 1200 výtluků, opraveno jich bylo zatím pouze 16 procent, konkrétně 187. Koncem roku by se toto číslo mohlo pohybovat kolem 40 až 50 procent.