reklama
 
 

Nejdražší Fabia hatchback už je v prodeji, Češi si mohou koupit jen 300 aut. Jsou už skoro vyprodaná

29. 3. 2018 10:03
Škoda v prosinci loňského roku oznámila, že uvede na trh limitovanou edici Fabie s označením R5 Edition. Vzdává hold závodnímu rallye speciálu R5. U limitky jde o nejdražší krátkou Fabii v ceníku, stojí skoro půl milionu. V Česku se prodá jen 300 aut z celkových 1300 vyrobených. Už jsou skoro vyprodaná, říká vedení automobilky.

Divizi Škoda Motorsport se v loňské sezoně velmi dařilo. Škodovka získala titul mezi výrobci v rallyovém šampionátu, v kategorii WRC 2 byla škodovácká posádka dokonce první.

Škoda vloni dosáhla dalších úspěchů na závodním poli, například v evropském šampionátu WRC v kategorii do 28 let byla rovněž první… Zkrátka loňský rok byl pro Škodu v motoristickém sportu jeden z nejúspěšnějších v její více než 110leté historii.

I proto se automobilka rozhodla představit limitovanou edici Fabie, která vzdává hold rallyovému vozu R5. Limitka se jmenuje R5 Edition a jde o nejrychlejší model v portfoliu aktuálně třetí generace Fabie. Čehož ani nebylo těžké dosáhnout, aktuální Fabii totiž pohání jen benzinové litrové tříválce anebo 1.4 TDI.

Vyvíjet výkonnější motor ani nebylo potřeba, Škoda Auto sáhla po tom, co už ve skladech měla. Vůz pohání čtrnáctistovka naladěná na výkon 92 kW spojená s automatickou dvouspojkovou převodovkou, kterou sice nenajdete v jiných Fabiích, ale například v modelu Rapid a Rapid Spaceback byla v nabídce ještě začátkem roku.

V průběhu ledna byl ale tento agregát stažen z nabídky Rapidu. Tento model se dá pořídit už jen s litrovými tříválci. Do budoucna se s Rapidem prý příliš nepočítá, Škoda Auto totiž vsází na SUV a Rapid už zřejmě nebude mít nástupce.

Fabia R5 Edition díky tomuto motoru může jet rychlostí až 203 km/h a na 100 km/h zrychlí za 8,8 sekundy. R5 Edition stojí 474 900 korun.

Oproti dosud vrcholné verzi Fabie s označením Monte Carlo se rozšířila výbava, R5 Edition má navíc couvací kameru, automatické světlomety, bezklíčový systém, dešťový senzor, adaptivní tempomat, sedadlo spolujezdce výškově nastavitelné a navigaci.

Naopak nenabízí panoramatickou střechu, kterou Monte Carlo má. Cena ve srovnání s nejsilnější variantou Fabie Monte Carlo 1.0 TSI/81 kW s automatem je vyšší o 53 tisíc korun.

Jde tedy o dosud nejdražší Fabii v ceníku, pokud hovoříme o modelu hatchback. Dražší je už jen Fabia Combi 1.4 TDI, a to přesně o 10 000 Kč. Jak jsme ale již dříve uvedli v článku, diesely ve Fabii letos končí. Modernizovaná Fabia se má začít prodávat ve druhé polovině letošního roku.

Limitovaná edice R5 Edition vznikne jen v počtu 1300 kusů s tím, že původně do Česka byla schválena kvóta jen 200 aut, ostatní putují na zahraniční trhy.

Nakonec se ale podařilo zvednout kvótu na 300 aut," říká tiskový mluvčí Škody Vítězslav Pelc. Do ceníku byl model zařazen právě v těchto dnech. "V současné době máme v ČR 185 klientských objednávek," dodal Vítězslav Pelc.

autor: Eva Srpová | 29. 3. 2018 10:03

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama