Martin Přibyl
7. 2. 2019 6:03
Německý autoklub ADAC již řadu let hodnotí nová auta podle toho, jak moc ovlivňují klimatickou změnu a kolik vypouští škodlivin. Vloni jeho EcoTestem prošlo 109 vozů. Jakému byly podrobeny procesu a jak si vedly? Který získal titul nejčistšího a který je naopak tím nejméně ekologickým? Jak dopadly zatracované diesely a jak škodovky? Podívejte se do přehledu.
Měření v laboratoři i na silnici
Kvůli možnosti srovnání měří ADAC spotřebu (a s ní související emise oxidu uhličitého, který je do velké míry zodpovědný za změnu klimatu) i emise škodlivin na vlastním zkušebním stavu, tedy v laboratoři. Měřicích cyklů je hned několik, kromě WLTP, který se používá i při homologaci aut, ADAC používá rovněž speciální nastavení stavu odpovídající jízdě po německé dálnici nebo režim pro elektrické vozy. Obzvláště dobré výsledky ale experti následně ověřují pomocí přenosného přístroje přímo na silnici v běžném provozu. To proto, aby doporučení od autoklubu dostaly jen skutečně čisté vozy.